امام‌خمینی با ارثیه پدری‌شان در خمین چه کردند؟

امام‌خمینی (ره) سال ۶۴ در نامه‌ای به امام جمعه وقت خمین درباره زمین‌های ارث‌رسیده از مرحوم پدرشان تعیین تکلیف می‌کنند.
کد خبر: ۳۲۲۸۶۸
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۶ - 11December 2018

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، یکی از نامه‌های امام راحل در صحیفه نور، دستوری است که به آیت‌الله جلالی خمینی می‌دهند تا درباره زمین‌های موروثی از پدرشان تعیین تکلیف شود.

وی در نامه‌ای به امام‌خمینی می‌نویسد "زمین‌هایی که در خمین متعلق به حضرت‌عالی می‌باشد خانه در او ساخته نشده، چنانچه رهنمود و دستوری هست بیان فرمایید".

امام‌خمینی نیز در تاریخ اول اردیبهشت 64، در جواب نامه آیت‌الله جلالی چنین می‌نویسند «جناب‌عالی وکیل هستید زمین‌های متعلق به اینجانب را، هرچند ناقابل است، هرطور صلاح می‌دانید تقسیم کنید بین فقرا و تملیک آنان نمایید، چه ساختمان شده باشد یا نشده باشد».

متن زیر خاطره آیت‌الله جلالی خمینی از شاگردان قدیمی امام راحل و امام جمعه سابق خمین است که در ادامه می‌خوانید: «روزی امام درخصوص ارثیه‌ای که از طرف مرحوم پدرشان به ایشان رسیده بود ما را خواستند و طبق نامه کتبی به بنده مرقوم فرمودند که «جناب‌عالی وکیل هستید زمین‌های متعلق به اینجانب را هرچند ناقابل است هرطور که صلاح می‌دانید تقسیم کنید بین فقرا و تملیک آنان نمایید، چه ساختمان شده باشد یا نشده باشد».

البته این ارثیه حدود هفت هشت هزار متر بیشتر نبود که شاید با کوچه‌بندی و خیابان‌بندی به 30 تا 35 قطعه زمین تقسیم می‌شد. ما هم هیئت سه‌نفره‌ای تشکیل داده و اولویت را به متقاضیان نیازمند از خانواده‌های شهدا، اسرا و مفقودین دادیم و زمین‌ها را بین آن‌ها تقسیم کردیم».

منبع:‌ تسنیم

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار