سردار کوثری:

دشمن در آستانه ۴۰ سالگی انقلاب پروژه تضعیف نظام را دنبال می‌کند

جانشین فرماندهی قرارگاه ثارالله تهران گفت: دشمن در آستانه چهل‌سالگی انقلاب پروژه تضعیف نظام را دنبال می‌کند و برای مقابله با آن باید در ابعاد مختلف پیشرفت کنیم.
کد خبر: ۳۲۲۹۲۴
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۲ - 11December 2018

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع پرس، سردار اسماعیل کوثری در گفت‌وگویی درباره دستاورد‌های دفاعی انقلاب اسلامی در آستانه ۴۰ سالگی پیروزی انقلاب اظهار داشت: ترویج فرهنگ مقاومت از دستاورد‌های بزرگ انقلاب اسلامی است که باید در آستانه ۴۰ سالگی انقلاب بیشتر به آن پرداخته شود.

وی ادامه داد: شاکله این مقاومت رهبری و مردم ولایت‌مدار هستند که همین باعث شده تا تمامی توطئه‌های دشمنان در این ۴۰ سال خنثی و ملت ما را در همه صحنه‌ها به ملت موفق تبدیل کند.

جانشین فرماندهی قرارگاه ثارالله تهران با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس خیلی از مسئولان ناامید شده بودند، اما امام خمینی (ره) آن‌ها را امیدوار و به مقاومت تشویق کردند افزود: این ایستادگی باعث شد تا مردم و مسئولان دوباره دلگرم شوند و به صحنه بیایند تا دشمن را شکست دهند.

کوثری ادامه داد: مردم، دومین شاکله مقاومت هستند که اگر نبودند بقای مقاومت دوام نداشت و این نظام نمی‌توانست بعد از ۴۰ سال به چنین موفقیت‌هایی دست یابد.

وی دیپلماسی دفاعی جمهوری اسلامی ایران را کارآمد توصیف کرد و افزود: دستگاه دیپلماسی کشور براساس اقتدار دستگاه‌های نظامی و اقتدار نظام حرکت خود را تنظیم کرده و باید تنظیم کند. همچنین امروز با گسترش مراودات نظامی ایران با سایر کشور‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای و حضورمان در دریا‌ها و انجام رزمایش‌های مشترک دریایی، دیپلماسی دفاعی تقویت شده و کاهش نگرانی‌های امنیتی کشور‌های منطقه را در پی داشته است و به آن‌ها نشان دادیم که هیچ چشم‌داشتی به خاک آن‌ها نداریم.

جانشین فرماندهی قرارگاه ثارالله تهران در پایان با بیان اینکه امروز پس از ۴۰ سال، تمامی تجهیزات موردنیاز دفاعی را خودمان تولید کنیم گفت: این ناشی از خلاقیت و نبوغ دانشمندانمان است و عواملی که می‌خواهند توانمندی دفاعی کشورمان را ناچیز جلوه دهند، علاقه‌ای به اقتدار ایران و ایرانی ندارند و هم‌راستا با دولت‌های مخالف جمهوری اسلامی فقط پروژه تضعیف و مهار ایران را دنبال می‌کنند و تنها راه مقابله با این سناریوها، پیگیری جدی برای تبدیل شدن به یک قدرت منطقه‌ای در ابعاد دفاعی و اقتصادی است.

منبع:‌آنا

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار