امیر «شاهین تقی­‌خانی»:

خبر‌های خوبی در حوزه خودکفایی ارتش در راه است/ ابلاغ ۱۴ شاخص از شاخصه‌های ارتش انقلابی

سخنگوی ارتش گفت: اگر دستاوردهای انقلاب اسلامی و نقش ارتش در تداوم انقلاب به درستی بیان شود گام‌­های بلندی در جهت مقاوم ‌سازی مردم ایران اسلامی در برابر زیاده­‌خواهی استکبار برداشته خواهد شد و ملت ما به نتیجه مقاومتی که در طول حیات انقلاب اسلامی داشتند امیدوارتر می­‌شوند.
کد خبر: ۳۲۲۹۳۶
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۱ - 11December 2018

خبر‌های خوبی در حوزه خودکفایی ارتش در راه است/ ابلاغ ۱۴ شاخص از شاخصه­‌های ارتش انقلابیبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از مشهد، امیر سرتیپ دوم ستاد «شاهین تقی­‌خانی» سخنگوی ارتش جمهوری اسلامی ایران امروز (سه‌شنبه) در نشست هم‌­اندیشی رؤسا و مسئولین فرهنگی و روابط عمومی عقیدتی سیاسی­‌های ارتش مستقر در مشهد، با بیان اینکه مسئولین فرهنگی ارتش باید به اندازه توان خود ۴۰ سالگی انقلاب را تبیین کنند، اظهار داشت: اگر دستاورد‌های انقلاب اسلامی و نقش ارتش در تداوم انقلاب به درستی بیان شود، گام‌های بلندی در جهت مقاوم‌­سازی مردم ایران اسلامی در برابر زیاده‌­خواهی استکبار برداشته می­‌شود و ملت ما به نتیجه مقاومتی که در طول حیات انقلاب اسلامی داشتند، امیدوارتر خواهند شد.

وی ادامه داد: بزرگداشت ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی یک فرصت طلایی است که ما باید با بهره‌­گیری از این ظرفیت، بیشتر و دقیق­‌تر به مردم و مجموعه­‌هایی که در آن مشغول به خدمت هستیم دستاورد‌های انقلاب اسلامی را معرفی کنیم.

سخنگوی ارتش گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران در طول چهار دهه پس از پیروزی انقلاب اسلامی، نشان داده که در محور‌ها و حوزه‌های مختلف و در مقاطع زمانی حساس همراه و همگام با مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بوده است و در این چهار دهه نقش مؤثر ارتش و ارتشیان در پیروزی و تثبیت پیروزی انقلاب اسلامی، پیروزی‌های دفاع مقدس بر هیچ‌کس پوشیده نبوده و نیست و پس از آن نیز اقتدار ارتش در کنار سایر قوای مسلح بار‌ها و بار‌ها به نمایش گذاشته شده است.

وی افزود: ارتش جمهوری اسلامی ایران در تلاش است که بتواند در مسیر پیروزی، تثبیت، اقتدار و افتخار نظام، خدمتی صادقانه و خالصانه داشته باشد و آن را به اطلاع مردم برساند و آن‌چه را که در طول این ۴۰ سال گذشته و سربازان ارتش نقش‌آفرینی کردند به خوبی منعکس کنند؛ همچنین از نقش روحانیت که در تربیت خانواده ارتش مؤثر بوده هم غافل نخواهیم شد و این موضوع و نکته بسیار مهم هم مورد توجه قرار خواهد گرفت.

 برگزاری ۴۰ ویژه‌برنامه در ۴۰ سرفصل برای معرفی دستاورد‌های انقلاب

این مسئول در ادامه افزود: ارتش جمهوری اسلامی ایران با شعار محوری «۴۰ سال عزت و اقتدار ارتش انقلابی» و با پیروی از فرامین امام راحل و مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) همواره خبر‌های غرورآفرین را به اطلاع ملت شریف ایران رسانده و می‌رساند و در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز ۴۰ ویژه‌برنامه در ۴۰ سرفصل برای معرفی دستاورد‌های ۴۰ ساله انقلاب اسلامی و ارتش انقلابی تدارک دیده است.

وی افزود: این برنامه‌ها در قالب جشنواره‌ها، رزمایش‌ها، همایش‌ها، مسابقات و ... برگزار می‌شود. در آستانه فجر چهلم معتقدیم که تمامی دستاورد‌های ۴۰ دهه انقلاب باید به خوبی بازخوانی شود و اقدامات بزرگی که توسط نیرو‌های مسلح به ویژه ارتش جمهوری اسلامی ایران صورت گرفته به درستی به اطلاع مردم برسد.

ابلاغ ۱۴ شاخص از شاخصه­‌های ارتش انقلابی

امیر تقی­‌خانی ابراز داشت: همچنین ۱۴ شاخص از شاخصه­‌های ارتش انقلابی از جمله معنویت‌محوری، مردم‌یاری و ولایتمداری احصاء شده است که در قالب­ طرح­ به یگان‌­های ارتش ابلاغ خواهد شد تا یگان­‌های تابعه ارتش با محوریت این شاخصه‌­ها تبلیغات خود را در انجام دهند و توجه مردم را به خدمات ارتش جلب کنند.

سخنگوی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان این‌که افتخارآفرینی‌های این یگان نظامی با شعار پیروی از الگو‌های موفق گذشته به همراه امید به آینده ادامه می‌یابد، گفت: ملت ایران در کنار افتخار‌ها و اقتدار‌های بسیار زیادی که دارند الگوی برجسته مهمان‌نوازی هم هستند و حتی از اسیران جنگی هم به شایستگی مهمان‌نوازی کردند و ما فراموش نمی‌کنیم که ارتش سرافراز میزبان ۴۰ هزار اسیر جنگ تحمیلی بود و فرهنگ میزبانی ایرانیان را به جهانیان منتقل کرد.

این مسئول خاطرنشان کرد: ارتش جمهوری اسلامی از ابتدای انقلاب در کنار مردم بوده و خواهد بود و از مردم، ولایت و پیکره نظام جدا ناپذیر است.

امیر تقی­‌خانی تأکید کرد: عده‌­ای با شیطنت و فتنه‌­انگیزی به‌دنبال آن بودند تا ارتش را از بدنه نیرو‌های مسلح جدا کنند، اما با تدابیر امیر سرلشکر «سید عبدالرحیم موسوی» فرمانده کل ارتش و حجت‌­الاسلام «عباس محمدحسنی» رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش این توطئه نقش بر آب شد. ارتش و سپاه همچون ید واحده هستند. ما هر چه بیشتر بتوانیم این اتحاد را نشان دهیم، باعث خرسندی ولایت و فرماندهان نیرو‌های مسلح خواهد شد.

خبر‌های خوبی در حوزه خودکفایی ارتش در راه است

وی در پایان با اشاره به این‌که در دهه فجر انقلاب خبر‌های خوبی در حوزه خودکفایی ارتش در راه است، گفت: در ۴۰ سالگی انقلاب باید فعالیت‌­های ما تشریحی، تبیینی و اقدامی باشد. ما باید پاسخگوی شبهات موجود در سطح جامعه باشیم و مردم کشورمان را متقاعد کنیم که گفتار ما همراه با عمل است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار