مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان فارس خواستار شد؛

ضرورت توجه مسئولان به مرکز فرهنگی دفاع مقدس به‌عنوان یک جاذبه تأثیرگذار

«حمیدرضا گرامی» با تاکید بر این‌که مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس با کمی توجه می تواند تاثیر فرهنگی مناسبی داشته باشد گفت: این مرکز فرهنگی می‌تواند به‌عنوان یک جاذبه تأثیرگذار مورد توجه ویژه مسئولان قرار گیرد.
کد خبر: ۳۲۲۹۴۱
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۶ - 11December 2018

مرکز فرهنگی دفاع مقدس به‌عنوان یک جاذبه تاثیرگذار مورد توجه مسئولان باشدبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از شیراز، «حمیدرضا گرامی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس، امروز (سه شنبه) در حاشیه بازدید از دفتر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) و دفتر خبرگزاری علوم قرآنی (ایکنا) در استان فارس، اظهار داشت: رسانه باید چشم بیدار و زبان گویای مردم و مسئولان باشد.

وی با بیان این‌که رسانه پل ارتباطی دولت و حاکمیت و مردم محسوب می‌شود، گفت: این پل ارتباطی باید ایمن و امن بوده و وظیفه اتصال بین مردم و مسئولان را به خوبی انجام دهد.

گرامی، امانت‌داری را اصلی مهم دانست که باید رسانه‌ها به آن توجه داشته باشند و گفت: بعضی از اخبار که در رسانه‌ها منعکس می‌شوند و عمدتا نیز از زبان مسئولان است، امیدبخش نیست، در جا‌هایی احساس یأس و ناامیدی بیش از تلاش و امیدواری دامن زده می‌شود.

وی با بیان این‌که امروز باید دستگاه‌های نظارتی و مسئول، با توانی دوچندان به دنبال شناسایی و رفع تخلفات باشند، گفت: باید به‌دنبال ایجاد و گسترش هم‌افزایی بود تا حرکت رو به جلوی کشور و انقلاب به باور تبدیل شود و این با شعار و زیاده‌گویی و تندگویی محقق نمی‌شود، باید عملگرا باشیم، مردم به دنبال عملکرد‌ها هستند و گوش به شعار نمی‌دهند.

گرامی با بیان این‌که ایران بهترین سرمایه، یعنی نیروی انسانی متخصص و متعهد را در اختیار دارد، لزوم توجه به نیروی جوان و متخصص در همه بخش‌ها را متذکر شد و گفت: در این زمینه حضرت آقا (مقام معظم رهبری) بهترین الگو محسوب می‌شوند، اما بسیاری از ما مسئولان هنوز درگیر شعار هستیم.

ضرورت توجه و رسیدگی بیشتر به جامعه ایثارگری استان فارس

این مقام مسئول در خصوص وضعیت کنونی مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان فارس گفت: احساس می‌شود که در حق استان فارس و جامعه ایثارگری این استان در حوزه دفاع مقدس ظلم شده است؛ جامعه ایثارگری فارس ۲۵۰ هزار نفر را شامل می‌شود، اما متناسب با این جمعیت و جایگاه آنان کار انجام نداده‌ایم.

وی با بیان این‌که وضعیت املاک موجود در محدوده‌ مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان فارس هنوز روشن نیست، گفت: در بخش جنوبی که پیش از این باغی وجود داشته و مالک خصوصی دارد، مالک مجوز تغییر کاربری گرفته و ملک را هم تفکیک کرده است.

گرامی با بیان این‌که شهرداری و شورای شهر شیراز می‌توانند با ورود به این موضوع، با مالک تهاتر انجام دهند، گفت: در این خصوص نیازمند یک عزم جدی و همت جمعی هستیم، امروز همدلی وجود دارد، اما این همدلی و همزبانی به یک عزم جدی منتهی نشده است.

ضرورت توجه به مرکز فرهنگی دفاع مقدس به‌عنوان یک جاذبه تاثیرگذار

وی با اشاره به وجود جاذبه‌های گردشگری مذهبی، تاریخی، فرهنگی، علمی، پزشکی و... در استان فارس، گفت: مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس نیز می‌تواند به عنوان یک جاذبه تاثیرگذار مورد توجه ویژه قرار گیرد.

گرامی با یادآوری این‌که فعالیت‌های مربوط به محوطه‌سازی و فضای داخلی مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان فارس انجام شده و موزه‌آرایی نیز در حال انجام است، گفت: در موضوع فضای پیرامونی این مجموعه و تملک مغازه‌ها، انبار‌ها و خانه‌ها و زمین‌های اطراف، اقدام عاجلی انجام نشده است حال آن‌که اکثر اماکن موجود در این فضا فرسوده بوده و خطری بالقوه محسوب می‌شوند.

وی با بیان این‌که مکان‌یابی مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس در شیراز، با نگاه توسعه‌ای و تدبیری مناسب همراه نبوده است، گفت: امروز و در اکثر شهر‌ها نظیر یزد، تبریز، تهران و... شاهد مکان‌یابی مناسب و اختصاص فضا‌هایی وسیع به موزه هستیم، اما در مورد فارس این اتفاق نیافتاده و به نوعی در حق جامعه ایثارگری استان ظلم شده است.

گرامی با تاکید بر این‌که امروز هم مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس با کمی توجه می‌تواند تاثیر فرهنگی مناسبی داشته باشد، گفت: این مجموعه در استان فارس دز ابتدای بلوار مدرس و مسیر ورود مسئولان و گردشگران به شیراز قرار دارد و می‌تواند با یک طراحی و اقدام مناسب مورد توجه قرار گیرد، به طوری‌که مسئولان کشوری در بدو ورود به شیراز با حضور در این مجموعه و ادای احترام به شهدای گمنام، ماموریت خود را آغاز کنند.

اتمام مرحله سناریو‌نویسی برای موزه‌آرایی مرکز فرهنگی دفاع مقدس فارس

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس از اتمام مرحله سوژه‌یابی و سناریو‌نویسی در بخش موزه‌آرایی این مرکز فرهنگی خبر داد و گفت: منتظر هستیم که بعد از تصویب سوژه و سناریو‌های ارائه شده، با هنرمندان برای اجرای کار قرارداد منعقد کنیم.

گرامی گفت: از حدود ۸۵۰ سوژه مورد نظر، قریب به ۶۰ سوژه در مرحله اول قرار دارد و امیدواریم هرچه زودتر این سوژه‌ها تصویب و ابلاغ شوند؛ سایر سوژه‌ها نیز می‌توانند به شکل دیجیتال دنبال شوند.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان فارس همچنین گفت: در سطح شهرستان‌ها، فرماندار مسئول مرتبط با این حوزه محسوب می‌شود، البته بحث ایجاد پایگاه فرهنگی دفاع مقدس در شهرستان‌ها مد نظر قرار دارد، اگرچه برخی نقاط به شکل خودجوش این حرکت آغاز شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها