استقبال وزارت خارجه ایران از توافق اولیه یمنی‌ها در مذاکرات سوئد

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با استقبال از حصول توافق اولیه در مذاکرات سوئد، تاکید کرد که زمان پایان تجاوزات ائتلاف سعودی در یمن فرا رسیده است.
کد خبر: ۳۲۲۹۴۹
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۶ - 11December 2018

استقبال وزارت خارجه ایران از توافق اولیه یمنی‌ها در مذاکرات سوئدبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (سه‌شنبه) از حصول توافق اولیه بین طرف‌های یمنی در مذاکرات سوئد استقبال کرد.

ظریف در صفحه شخصی توئیتر خود نوشت: «ایران از توافقات اولیه بین طرف‌های یمنی در استکهلم تحت نظارت فرستاده ویژه سازمان ملل استقبال کرده و از تداوم مذاکرات برای دستیابی به توافق نهایی بر سر تمام مشکلات حمایت می‌کند».

وی در ادامه خواستار پایان حملات ائتلاف سعودی به یمن شده و افزود: «دیگر زمان آن رسیده که متجاوزان خارجی به حملات هوایی خود و جنایاتشان علیه بشریت پایان دهند».

«محمد عبدالسلام» رئیس هیأت صنعا در مذاکرات صلح یمن در سوئد، شنبه (17 دسامبر)، در جریان مذاکرات استکهلم اعلام کرد که موضوع آزادسازی اسرای دو طرف به سرانجام رسیده و هیأت ملی اکنون منتظر اعلام اسامی کلی اسرای در بند ائتلاف متجاوز در یمن است. طرفین برای تبادل اسرا توافق کرده‌اند و اجرای این توافق دو ماه طول خواهد کشید.

امروز نیز هیأت مذاکره‌کننده دولت نجات ملی یمن در «سوئد»، از تبادل فهرست اسامی اسرای دو طرف که شامل 15 هزار نفر می‌شود، به منظور مقدمه‌سازی برای آزادی آنها از سوی دو طرف خبر داد.

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار