با حضور پرشور خانواده‌های شهدا و ۲ شهید گمنام؛

اجلاسیه نهایی کنگره ملی ۲ هزار شهید خراسان جنوبی برگزار شد/ رونمایی از ۱۲۲ عنوان کتاب شهدا و دفاع مقدس

اجلاسیه نهایی کنگره ملی ۲ هزار شهید خراسان جنوبی، امروز (سه‌شنبه) با حضور ۲ شهید گمنام، فرمانده سپاه پاسداران، تولیت آستان قدس رضوی، نماینده، ولی فقیه در خراسان جنوبی، خانواده‌های شهدا و سایر مسئولین استانی برگزار شد.
کد خبر: ۳۲۲۹۵۹
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۳ - 11December 2018

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از بیرجند، اجلاسیه نهایی کنگره ملی ۲ هزار شهید خراسان جنوبی امروز (سه‌شنبه) با حضور خانواده‌های شهدا، فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، تولیت آستان قدس رضوی، فرماندهان و نیرو‌های نظامی و سایر مسؤولان استانی برگزار شد.

این همایش که از ابتدا همچون عملیات‌های دفاع مقدس با رمز مبارک «یا حسین (ع)» آغاز شد، شاهد حضور کم نظیر مردم و خانواده‌های شهدا در نخستین دقایق شروع بود.

خانواده‌های شهدا با در دست داشتن تصاویر شهید خود، بیش از پیش بر زینت‌افزایی این محفل نورانی افزوده بودند.

اجلاسیه نهایی کنگره ملی 2 هزار شهید خراسان جنوبی برگزار شد

تشکیل ۲۷ کمیته اجرایی برای برگزاری کنگره شهدای استان خراسان جنوبی

سردار «علی قاسمی» فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی در این اجلاسیه، با بیان اینکه حدود سه سال است که در حال آماده کردن مقدمات برگزاری کنگره ملی ۲ هزار شهید خراسان جنوبی هستیم، گفت: در این زمینه از سال ۱۳۹۵، تعداد ۲۷ کمیته اجرایی برای برگزاری این کنگره تشکیل شده است.

اجلاسیه نهایی کنگره ملی 2 هزار شهید خراسان جنوبی برگزار شد

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان‌جنوبی تأکید کرد: در این مدت سعی کردیم تمام برنامه‌های ما پیوست فرهنگی داشته باشد و عطر و بوی شهادت بدهد.

شهدا قبل از جایگاه شهادت، جایگاه کرامت پیدا می‌کنند

حجت الاسلام «سیدابراهیم رئیسی» تولیت آستان قدس رضوی نیز در این مراسم با اشاره به این‌که انسان در پرتو خدابینی و خدامحوری، هرجا لازم باشد مال و آبرو می‌بخشد و هرجا که لازم است جان می‌بخشد، عنوان کرد: شهدا قبل از این‌که جایگاه شهادت پیدا کنند، جایگاه کرامت پیدا می‌کنند.

وی تاکید کرد: شهید باید عالمانه و عامدانه به این جایگاه برسد و جانش را در کف دستش بگیرد و در میدان نبرد حضور پیدا کند.

اجلاسیه نهایی کنگره ملی 2 هزار شهید خراسان جنوبی برگزار شد

اگر کسی خونش به ثارالله متصل شد، خون‌خواه او خداست

حجت‌الاسلام رئیسی متذکر شد: اگر کسی شهید شد نظر می‌کند به وجه الله، در عالم هیچ کس جز خدا وجاهت ندارد و وجاهت فقط درِ خانه خدا و اهل بیت است و رمز این‌که شهدا جاودان و ماندگار شدند این است که به وجه الله نظر می‌کنند.

وی با اشاره به این‌که همچنان که خداوند متعال خودش خون‌خواه خون حسین است اگر کسی خونش با ثارالله متصل شد خونخواه او خداست، گفت: مگر می‌شود خدا از خون هزاران شهید در جهان اسلام بگذرد، مگر خدا از خون حسین گذشت؟

اجلاسیه نهایی کنگره ملی 2 هزار شهید خراسان جنوبی برگزار شد

ورود ۲ لاله پرپر به میهمانی لاله‌ها

همچنین ۲ شهید گمنام دوران دفاع مقدس از میهمانان ویژه این اجلاسیه بودند که با حضور پیکر‌های معطرشان، فضای مراسم به عطر این ۲ شهید معطر شد.

این شهیدان گمنام ۱۹ و ۲۱ ساله از ۲ روز گذشته میهمان شهر «بیرجند» بودند و با حضورشان در این محفل باشکوه، معنویت این مراسم را دوچندان کردند.

اجلاسیه نهایی کنگره ملی 2 هزار شهید خراسان جنوبی برگزار شد

مقام اول خراسان جنوبی در حفظ ارزش‌ها

همچنین سرلشکر «محمدعلی جعفری» فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز در این اجلاسیه، با اشاره به این‌که در نظرسنجی‌های مختلفی که انجام گرفته است، خراسان جنوبی در دفاع از ارزش‌های انقلاب، ولایت، راه مقاومت، ایستادگی و پشتیبانی از نظام جمهوری اسلامی مقام اول را دارد، اظهار داشت: همیشه و در طول تاریخ انقلاب اسلامی آن را حفظ کنید.

وی با بیان این‌که به برکت خون شهیدان، انقلاب استمرار پیدا می‌کند و دشمنان را به خاک مذلت می‌کشاند، گفت: هرچه قدر دشمنان تلاش می‌کنند جمهوری اسلامی ایران را وادار به عقب‌نشینی کنند نمی‌توانند؛ چراکه مردم ضامن بقای جمهوری اسلامی هستند و خون و راه شهیدان ضمانت کننده این راه الهی است.

اقتدار آمریکا رو به افول است

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تأکید بر این‌که آمریکا در گذشته خیلی قوی‌تر از امروز بود و این اقتدار رو به افول است، گفت: این دستاورد‌های بزرگ امروز فقط از زبان مسئولین جمهوری اسلامی و زبان مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) بیان نمی‌شود، بلکه خود دشمنان هم اقرار می‌کنند و دارند از فشار، مبارزه و تهدید علیه ایران و انقلاب اسلامی ناامید می‌شوند.

سرلشکر جعفری با اشاره به این‌که ایستادگی و مقاومت در برابر ظلم و دفاع از حق، همان دفاع از اسلام و راه الهی است، یادآور شد: خدا اراده کرده است که نور خودش را یعنی جوهره دین اسلام که انقلاب اسلامی است، به دنیا منتقل شود و انقلاب اسلامی شعار‌های اسلام، راه اسلام و مسیر زندگی اسلامی را در این مقطع حساس به دنیا نشان می‌دهد.

اجلاسیه نهایی کنگره ملی 2 هزار شهید خراسان جنوبی برگزار شد

در ادامه این مراسم از تمبر کنگره ملی ۲ هزار شهید خراسان جنوبی رونمایی شد و سرلشکر «جعفری» و حجت‌الاسلام «رئیسی» با دست خط خود جملاتی را به یادگار نوشتند.

اجلاسیه نهایی کنگره ملی 2 هزار شهید خراسان جنوبی برگزار شد

رونمایی از ۱۲۲ عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس و شهدای خراسان جنوبی

همچنین از ۱۲۲ عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس و شهدای خراسان جنوبی با محوریت زندگی‌نامه شهدا، خاطرات، وصایا، اشعار دفاع مقدس و فرهنگ پایداری که در راستای کنگره ملی شهدای استان تألیف شده بود، رونمایی شد.

در پایان نیز چند تن از مادران شهدا که از دیگر نقاط کشور آمده بودند و خانم «سوزان اُبری» بانوی تازه مسلمان شده که ساکن آمریکا بود و اکنون نامش «صدیقه فرقان» است و نیز مادر یک شهید به روی جایگاه آمدند و از آنان تجلیل شد.

اجلاسیه نهایی کنگره ملی 2 هزار شهید خراسان جنوبی برگزار شد

خاطرنشان می‌شود در حاشیه برگزاری این اجلاسیه، از ابتدای جلسه تمثال ۲ تن از شهدای شاخص خراسان جنوبی توسط یکی از نقاشان بر روی بوم نقاشی نقاشی شد.

یکی این شهدا سردار شهید «رجب‌علی آهنی» بود که در عملیات «مسلم ابن عقیل» با مسئولیت معاون تیپ ۲۱ امام رضا (ع) به تاریخ ۱۳۶۱/۸/۲۵ به شهادت رسید.

شهید مدافع حرم «مرتضی بصیری پور» که در بمباران فرودگاه تی ۴ سوریه توسط رژیم اسرائیل به شهادت رسید نیز دیگر شهیدی بود که تصویرش بر روی بوم، نقاشی شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار