رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای لرستان:

ارزش کار رزمندگان مدافع حرم کمتراز رزمندگان دفاع مقدس نیست

رضا قائد رحمت گفت: ارزش مجاهدات رزمندگان مدافع حرم کمتراز رزمندگان دفاع مقدس نبوده و نیست چرا که هدف همه رزمندگان و شهدا دفاع از ارزش های والای انسانی و اسلامی بوده است
کد خبر: ۳۲۲۹۹۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۶ - 11December 2018

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از خرم آباد، «رضا قائدرحمت» رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای خرم آباد در همایش «مدافعان حرم؛ رزمندگان دیروز مدافعان امروز» که عصر سه شنبه (20 آذر)  با حضور سه تن از رزمندگان مدافع حرم لرستانی در سالن اجتماعات دانشگاه فنی و حرفه ای خرم آباد برگزارشد، اظهار داشت: وجه مشترک  شهدای مدافع حرم با همۀ شهدا به ویژه شهدای دانشجو، ظلم ستیزی و استکبار ستیزی آنان است.

وی با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گفت: عشق به فرهنگ عاشورایی ایثار و شهادت باعث شده است سمینارهای مختلفی را دراین زمینه در سراسر کشور داشته باشیم و هر کدام به نوعی ازاین ایثارگرای ها تجلیل کنیم و قدردان از خود گذشتگی های و فداکاری های شهدا و ایثارگران باشیم.

قائدرحمت با بیان اینکه هدف از برگزاری یادواره ها و همایش ها حفظ آرمان های شهداست، افزود: همه ما اینجا جمع شده ایم که پای خاطراتی شنیدنی ازسه تن از رزمندگان مدافع حرم بنشینیم و تجلیلی از این عزیزان داشته باشیم که ارزش مجاهدات های رزمندگان مدافع حرم کمتراز رزمندگان دفاع مقدس نبوده و نیست چرا که هدف همه رزمندگان و شهدا دفاع از ارزش های  والای انسانی و اسلامی بود.

در ادامه حجت الاسلام «سید حسین حسینی» امام جماعت دانشگاه فنی و حرفه ای خرم آباد، با بیان اینکه زبان ما ناتوان است از ذکر عظمت نگاه و تفکر انقلابی شهدا، اظهار داشت: شهدایی همچون شهید حججی  به تأسی از ابا عبدالله الحسین(ع)  سینه شان را در برابر هجمه های دشمنان سپرکردند تا دشمنان نتواند به اهداف شوم خود برسند.

وی با بیان اینکه وقتی  زبان باز شود و غرض صحبت کردن در خصوص شهدای مدافع حرم باشد، باید دهان را با عطر وگلاب شست، گفت: کسانی که خونشان در راه خدا ریخته می شود، در روز قیامت خداوند باب المجاهدین را برای آنها باز می کند که آنها را به بهشت ببرد.

حجت الاسلام حسینی افزود: شهدایی که از همسر جوان و فرزند خردسال شان و از زندگی راحتشان گذشتند و آمدند و به تعبیر مقام معظم رهبری با عناصر فتنه گر و دشمن اهل بیت ودشمن شیعه جنگیدند، این افتخار و مدالی است برای شهدا.

امام جماعت دانشگاه فنی خرم آباد با اشاره به نقشه های شوم گروه تروریستی داعش  و حامیانشان تصریح کرد: این عناصر خبیث آمدند در نزدیکی مرز ایران به خیال اینکه وارد شوند در مرز ایران، اگر شهدای مدافع حرم نبود، ما با این مزدوران و فتنه گران باید در داخل کشورمی جنگیدیم.

وی خاطر نشان کرد: شهدای مدافع حرم  وشهدای دفاع مقدس همچون شهدایی دشت کربلا با تأسی ازامامشان در میدان نبرد برای خدا جنگیدند ودر آیات قرآن آمده است که اینها خودشان را فدای خدا کردند و کارشان در راه خدا بود، اعضا بدنشان را مانند گوش و زبان شان را در راه خدا  فدا کردند.

حجت الاسلام حسینی ادامه داد: شهدای مدافع حرم جانشان را در راه دفاع از حرم حضرت زینب(ع) دادند، ما مدیون به خون شهدا و امام شهدا هستیم ان شاء الله خداوند به همه ما عنایت کند بتوانیم راه شهدا را ادامه دهیم.

 

انتهای پیام/

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
0
0
عالی
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار