مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس فارس تأکید کرد؛

ضرورت برنامه‌ریزی گسترده برای برگزاری یادواره ۸۰۰ شهید ایل «خمسه»

«حمیدرضا گرامی» با اشاره به وجود بیش از ۸۰۰ شهید از ایل «خمسه» در دفاع مقدس، گفت: باید در راستای برگزاری کنگره شهدای ایل «خمسه» کمیته‌های مختلف تشکیل و برنامه‌ریزی‌های لازم جهت پاسداشت این شهدا انجام شود.
کد خبر: ۳۲۳۰۱۱
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۴ - 12December 2018

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از شیراز، «حمیدرضا گرامی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس، صبح امروز (چهارشنبه) در جلسه ستاد کنگره گرامی‌داشت شهدای عشایر ایل «خمسه» که با حضور نمایندگان پنج طایفه ایل «خمسه» برگزار شد، وجود بیش از ۸۰۰ شهید والامقام عشایر ایل «خمسه» را نشانگر درگیر بودن و حضور گسترده این ایل بزرگ در دفاع مقدس دانست، اظهار داشت: این آمار سنگینی است که باید در راستای برگزاری کنگره شهدای این ایل کمیته‌های مختلف تشکیل و برنامه‌ریزی‌های لازم جهت پاسداشت این شهدا انجام شود.

وی شهدای عشایر استان را از شهدای شجاع و دلیر در دفاع مقدس دانست و با نام بردن از تعدادی سرداران دلیر این شهدا، گفت: عشایر همواره پشتیبان ولایت بوده و از ولایت و انقلاب اسلامی در برهه‌های مختلف دفاع کرده و در این راه خون جوانان خود را تقدیم اسلام کرده‌اند.

هزینه در راه «شهدا»، سرمایه گزاری در جامعه است

گرامی افزود: برگزاری یادواره‌های شهدا یک امر بسیار ارزشمند و ضروری و تاثیرگذار است که هرچه در راه شهدا هزینه کنیم، در واقع یک سرمایه‌گذاری بزرگ در جامعه انجام شده است که در این راستا باید تلاش مضاعف داشته باشیم.

وی تصریح کرد: برگزاری پیش یادواره‌های این کنگره، تهیه مستند، ضبط تاریخ شفاهی شهدا، جمع‌آوری اسناد و مدارک و چاپ کتاب در راستای معرفی شهدای ایل «خمسه» لازم است که باید ستاد کنگره شهدای عشایر ایل خمسه این موارد را در برنامه‌های خود در نظر بگیرند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس با بیان این‌که اتحاد و همدلی که در عشایر استان فارس وجود دارد باید حفظ شود، اظهار داشت: یکی از راه‌های حفظ این وحدت و همدلی، برگزاری کنگره شهداست.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار