مجتهدزاده خبر داد؛

برگزاری همایش «سروقامتان صبور» در دهه فجر

رییس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس گفت: همایش «سروقامتان صبور» با محوریت همسران شهدا در ایام دهه فجر برگزار می‌شود.
کد خبر: ۳۲۳۰۳۲
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۵ - 12December 2018

برگزاری همایش «سروقامتان صبور» در دهه فجربه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، نشست هم‌اندیشی برگزاری برنامه‌های چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی صبح امروز با حضور مریم مجتهدزاده رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس، جمعی از خانواده شهدا و کارکنان این سازمان برگزار شد.

مجتهدزاده اظهار داشت: در دهه فجر سال جاری برنامه‌های ویژه‌ای از سوی سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس با همکاری دیگر سازمان‌ها و ارگان‌ها برگزار خواهد شد. رونمایی از سردیس یک شهیده ارمنی، دیدار با خانواده شهدای ارمنی، برگزاری نمایشگاه کتاب و پخش کلیپ از فرماندهان دوران دفاع مقدس در مترو و رونمایی چندین کتاب صوتی از جمله برنامه‌های ایام دهه فجر است. گفتنی است که برنامه‌های دیگری هم در دستور کار داریم که پس از نهایی شدن، به طور رسمی اعلام می‌شود.

وی افزود: برگزاری همایش «سروقامتان صبور» با محوریت همسران شهدا نیز یکی از برنامه‌های ویژه ما است که در دی سال جاری برگزار می‌شود.

رییس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس با اشاره به نقش همسران شهدا در دفاع خاطرنشان کرد: نقش همسران، اگر سنگین‌تر از نقش مجاهدان نباشد، یقیناً کمتر نیست، چون اگر صبر و استقامت آنان نبود، باب شهادت و مجاهدت بسته می‌شد؛ بنابراین همسران شهدا به گردن انقلاب و تاریخ این کشور حق دارند.

رییس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس با تاکید بر لزوم ثبت خاطرات و روایت‌های خانواده ایثارگران عنوان کرد: همانطور که مقام معظم رهبری می‌فرمایند؛ پدران، مادران، همسران شهدا و ایثارگران سرمایه‌های ملتند که باید خاطراتشان ثبت شود و با انتقال خاطرات خود به جامعه جهت فکری بدهند، آن‌ها صندوقچه ناگشوده خاطرات هستند که با خاطره‌گویی می‌توانند روحیه ایثار و مقاومت را در بین جوانان احیا کنند.

وی در پایان گفت: برای انتقال پیام شهدا به جامعه لازم است که همسران شهدا با حضور در دانشگاه‌ها و مدارس با بیان خاطره‌گویی نسل جوان را با شهید و شهادت آشنا کنند.

انتهای پیام/ 131

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار