عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفت‌وگو با دفاع پرس:

اظهارات رییس جمهور درباره عربستان برای حفظ آبروی اسلام بود/ عاقبت بخیری آل سعود تنها با وحدت کشورهای اسلامی

مرتضی صفاری‌نطنزی با اشاره به اظهارات رئیس جمهور در کنفرانس وحدت اسلامی مبنی بر حمایت از عربستان گفت: این اظهارات به معنای تمسخر و طعنه نبود و فقط برای حفظ آبروی اسلام مطرح شد.
کد خبر: ۳۲۳۰۵۶
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۷ - ۰۷:۱۰ - 13December 2018

ایران در نابودی داعش نقش موثر داشت/ عربستان به آغوش جهان اسلام بازگردد/ عربستان نفت نداشت، مورد حمایت غربی‌ها قرار نمی‌گرفتمرتضی صفاری‌نطنزی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی  مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی دفاع پرس، با توجه به دشمنی و کینه‌ورزی آمریکا و متحدانش نسبت به امت اسلامی اظهار داشت: یکی از اقدامات مهمی که باعث شد تا آمریکایی‌ها در پرورش و قدرت بخشیدن به گروه تروربستی داعش موفق عمل کنند، اطاعت بی‌چون و چرای حکام نابخرد سعودی از ترامپ بود.

وی افزود: آل سعود نه‌ تنها به دین اسلام اعتقادی ندارد، بلکه در جهت نابودی اسلام با غرب هم‌پیمان شده است.

این نماینده خانه ملت در ادامه با بیان اینکه آمریکا، رژیم صهیونیستی و آل سعود با ایجاد داعش،‌ مرتکب جنایاتی در  عراق و سوریه شدند که تاکنون تاریخ نظیرش را به خود ندیده است، تصریح کرد: کشوری که داعش را به منظور قتل‌عام مردم کشورهای اسلامی پایه‌گذاری و هدایت کرد، اکنون با شکست این تشکیلات، خود را داعیه‌دار نهضت حقوق بشری معرفی می‌کند.

صفاری‌نطنزی با توجه به این نکته که کشورهای اسلامی به معنای واقعی کلمه با هم برادر و برابرند، گفت: بارها اعلام کردیم که ما به درخواست دولت‌های رسمی عراق و یمن به منظور کمک‌رسانی به مردم بی‌پناه این کشورها به میدان آمدیم و از این بابت نه‌ تنها واهمه‌ای نداریم، بلکه به نقش مهم کشورمان در نابودی داعش افتخار می‌کنیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران برای نابودی ظلم همیشه ثابت قدم و پیشگام است، گفت: امروز نیز با صراحت اعلام می‌کنیم که این آمادگی را داریم تا از کشورهای مورد ظلم قرار گرفته توسط جریان‌های تکفیری حمایت کنیم؛ چراکه ما از قربانیان تروریسم بوده‌ و هستیم.

وی در ادامه به رابطه آل سعود با آمریکایی‌ها اشاره و تصریح کرد: اگر عربستان کشوری فقیرنشین و فاقد ذخایر بود، آیا ثانیه‌ای از حمایت‌های آمریکا بهره‌مند می‌شد؟ تا زمانی‌ که عربستان برای غربی‌ها منفعت دارد، مورد حمایت نظام سلطه خواهد بود؛ لذا در آینده‌ای نه چندان دور و پس از خشکاندن ذخایر نفتی و خالی کردن جیب حکام سعودی،‌ آمریکا نه‌ تنها عربستان را رها می‌کند، بلکه به دشمنی با آنها نیز خواهد پرداخت.

نطنزی با بیان اینکه عدم وحدت میان امت اسلامی باعث شد تا غربی‌ها در تحقق اهداف ضد اسلامی‌شان موفق باشند، گفت: اظهارات رئیس جمهور در کنفرانس وحدت اسلامی مبنی بر حمایت از عربستان، نه تمسخر بود و نه طعنه، بلکه حقیقتی بود که از روی صداقت و برای کمک به آینده مردم مسلمان عربستان و در نهایت برای حفظ آبروی اسلام مطرح شد.

وی با بیان اینکه دولتمردان آمریکایی برای درگیری و ایجاد شکاف میان کشورهای اسلامی شبانه‌روز تلاش می‌کنند تا از این طریق قدرت مسلمانان را کاهش دهند، گفت: مقامات سعودی اگر بتوانند به طور مستقل و به دور از مداخله‌های آمریکا برای سرنوشت و آینده کشورشان تصمیم بگیرند و با هماهنگی و وحدت کامل با سایر کشورهای اسلامی برای مقابله با توطئه‌های غرب و پرداختن به مسئله فلسطین اقدام کنند، قطعا وضعیت بهتری در انتظار آن‌ها خواهد بود.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار