جمشید مشایخی:

چشم طمع انگیس و آمریکا نسبت به ایران بی‌دلیل نیست

هنرپیشه پیشکسوت کشورمان گفت: تمام ایران زیباست و من همه آن را دوست دارم و قطعا بی‌دلیل نیست که انگلیسی‌ها و آمریکایی‌ها به اینجا چشم دارند.
کد خبر: ۳۲۳۱۲۸
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۰ - 12December 2018

چشم طمع انگیس و آمریکا نسبت به ایران بی دلیل نیستبه گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس، حجت‌الاسلام و المسلمین حبیب رضا ارزانی دبیرستادعالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور به همراه هیئتی با حضور در منزل استاد جمشید مشایخی به عیادت وی رفت و با ایشان دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار استاد جمشید مشایخی نیز نیز ضمن ابراز بهبودی و تشکر از محبت‌های همه کسانی‌که در این ایام جویای احوال وی بودند، گفت: من خود را خدمتگذار مردم می‌دانم و از اینکه هنوز نتواسته‌ام کاری در خور شأن مردم ایران انجام دهم، غصه می‌خورم.

وی به بیان خاطراتی از مرحوم علی حاتمی در فیلم‌های «کمال‌الملک» و «سوته دلان» اشاره کرد و افزود: ایشان یکی از شخصیت‌های بزرگ سینمای ایران بودند که بسیار اخلاق مدار و متعهد کار می‌کردند البته امروز هم افراد بزرگی در سینما داریم که می توانند آثار فاخر و ارزشمندی را در شناسایی شخصیت های همچون کمال الملک خلق کنند.

استاد مشایخی بازی در فیلم های «هزاردستان»، «کمال الملک»، «سوته دلان»، «یک بوس کوچولو» و... را برخی از آثاری دانست که آنها را دوست دارد، گفت: برای رسیدن به یک نقش گاهی نیاز به مطالعه چندین کتاب است و یا هنر پیشه باید با افراد برجسته آن حوزه دیدار کند تا بتواند خود را به آن شخصیت نزدیک کند.

وی در بخش دیگری از سخنانش به زیبای ها و قدمت اصفهان اشاره کرد و گفت: تمام ایران زیباست و من همه ی آن را دوست دارم و قطعا بی دلیل نیست که انگلیسی ها و آمریکایی ها به اینجا چشم دارند.

بازیگر سریال امام علی (ع)، به جوانان توصیه کرد اگر به این حوزه علاقه دارند باید ضمن داشتن استعداد، انگیزه خدمت به مردم و فرهنگ این سرزمین را نیز داشته باشند و ادامه داد: فیلم تنها یک سرگرمی نیست باید با نمایش آن به مردم درس بدهی، همچنان که هنرمندان پیش از ما، همچون حافظ، سعدی و فردوسی به ما درس دادند.

وی تواضع و فروتنی هنرمندان را در مقابل محبت های مردم راه ماندگاری آنها بیان کرد و افزود: هنرپیشه و هنرمند خادم مردم است و نمره اش را از آنها می گیرد.

این هنرپیشه پیشکسوت کشورمان، در پایان برای اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور آرزوی موفقیت کرد و خطاب به حجت الاسلام و المسلمین ارزانی، گفت: امیدوارم در این قدمی که برای ارتقای فرهنگ برداشته اید پیروز باشید و بتوانید جوانان این مملکت را به رشد و پیشرفت برسانید.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها