بروجردی در دیدار با سفیر کره­ شمالی مطرح کرد:

ضرورت توسعه همکاری­ تهران _ پیونگ یانگ برای کاهش آثار تحریم­‌های ظالمانه آمریکا

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران- کره ­شمالی گفت: ظرفیت­‌های فراوانی در ایران و کره شمالی وجود دارد که باید با برنامه ­ریزی دقیق و مناسب از این فرصت ها در جهت منافع ملی دو کشور بهره برد.
کد خبر: ۳۲۳۱۳۶
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۶ - 12December 2018

ضرورت توسعه همکاری­ ها جهت کاهش آثار تحریم­ های ظالمانه آمریکا علیه دو کشوربه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، کانگ سام هیون سفیر کره ­شمالی در تهران  امروز (چهارشنبه 21 آذر ماه) با علاءالدین بروجردی رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران- کره ­شمالی دیدار و گفت و گو کرد.

بروجردی با مثبت ارزیابی کردن سفر هیأتی از گروه دوستی پارلمانی کشورمان به پیونگ یانگ گفت: ارتباطات پارلمانی میان مجالس دو کشور می‌­تواند تسهیل کننده مراودات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی فیمابین شود.

رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران- کره ­شمالی بر ضرورت توسعه همکاری­ها در زمینه‌­های مختلف، جهت کاهش آثار تحریم ­های ظالمانه اعمال شده آمریکا علیه دو کشور تأکید و تصریح کرد: ظرفیت­ های فراوانی در ایران و کره شمالی وجود دارد که باید با برنامه­ ریزی دقیق و مناسب از این فرصت­ ها در جهت منافع ملی دو کشور بهره برد.

بروجردی بر اهمیت اجرایی شدن توافقات کمیسیون مشترک اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و کره شمالی، تبادل دانشجو میان دانشگاه ­های دو کشور، همکاری در بخش معادن، فراهم کردن و تسهیل حضور بخش خصوصی در  سرمایه‌گذاری‌های مشترک، تأسیس نمایشگاه دائمی محصولات ایرانی در کره شمالی تأکید کرد.

در ادامه این دیدار کانگ سام هیون سفیر کره­ شمالی در تهران روابط تاریخی دو کشور را دوستانه و رو به رشد دانست و گفت: استفاده بهینه از بسترهای موجود اقتصادی و کشاورزی در کره­ شمالی و ایران میتواند به گسترش مناسبات هرچه بیشتر منجر گردد.

وی سفر هیأتی از گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران به پیونگ یانگ را با اهمیت خواند و افزود: توسعه مراودات میان کشورهای مستقل دنیا در برابر فشار و تحریم­ های آمریکا به ارتقا سطح مناسبات و کاهش آثار تحریم­‌های اعمال شده کمک خواهد کرد.

سفیر کره ­شمالی در پایان جمهوری اسلامی ایران را کشوری قدرتمند در منطقه و جهان دانست و گفت: پیشرفت­ های نظامی، علمی و فناوری ایران همواره مورد توجه مقامات کره ­شمالی بوده است و از هرگونه همکاری در بخش‌های مختلف با جمهوری اسلامی ایران استقبال و حمایت می­ کنیم.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار