اعضای شورای اسلامی شهر تهران خبر دادند؛

احداث یادمان شهدای ۱۶ آذر و «گذر دانشجویی» در خیابان «۱۶ آذر»

رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران، به سازمان زیباسازی شهرداری تهران پیشنهاد کرد تا خیابان «۱۶ آذر» را به‌عنوان «گذر دانشجویی» تجهیز کند و گفت: باید تندیس‌های سه شهید والامقام وافعه ۱۶ آذر را در خیابان «۱۶ آذر» نصب کنیم.
کد خبر: ۳۲۳۱۶۳
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۲ - 13December 2018

احداث «راسته فرهنگی دانشجویی» و یادمان شهدای 16 آذر در خیابان «16 آذر» تهران«احمد مسجد جامعی» عضو شورای شهر تهران، در حاشیه مراسم بزرگداشت روز دانشجو در دانشکده خبر، در گفت‌وگو با خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، با اشاره به این‌که در ۱۶ آذرماه سال ۱۳۳۲ به ساحت ملت ایران تعرض شده است و سه نفر از دانشجویان این مرز و بوم به شهادت رسیده‌اند، اظهار داشت: بسیاری از خیابان‌های شهر ما به نام‌های شهیدان نامگذاری شده‌اند، اما ما در خیابان «۱۶ آذر» نام شهیدی از این واقعه را مشاهده نمی‌کنیم و واقعه ۱۶ آذر به هیچ شکلی در این خیابان ثبت نشده است.

وی افزود: به عبارتی واقعه ۱۶ آذر در هیچ جایی آن‌قدر غریب نیست که در خیابان «۱۶ آذر» غریب است و تنها چیزی که در این خیابان وجود دارد، تنها اسمی از این واقعه است؛ لذا لازم است که حداقل نام و نشانی از شهدای ۱۶ آذر در خیابان «۱۶ آذر» وجود داشته باشد و یک یادمان یا نمادی در این خیابان احداث شود.

وی تأکید کرد: لازم است تا خیابان «۱۶ آذر» به «گذر دانشجویی» تبدیل شود.

در همین راستا «محمد جواد حق شناس» رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران نیز که در مراسم گرامی‌داشت روز دانشجو در دانشکده خبر حضور داشت، در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع پرس، ضمن اعلام حمایت از پیشنهادات «احمد مسجدجامعی»، به سازمان زیباسازی شهرداری تهران پیشنهاد کرد تا خیابان «۱۶ آذر» را به‌عنوان «گذر دانشجویی» تجهیز کند.

وی افزود: باید تندیس‌های سه شهید والامقام وافعه ۱۶ آذر را در خیابان «۱۶ آذر» نصب کنیم تا یاد و خاطره این شهیدان والامقام با همکاری هنرمندان در قالب اثر هنری گرامی داشته و ماندگار شود.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار