مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان فارس تأکید کرد؛

نقش کلیدی آموزش و پرورش در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه

«حمیدرضا گرامی» گفت: آموزش و پرورش به واسطه مأموریت تربیتی و آموزشی خود، نقشی کلیدی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه دارد.
کد خبر: ۳۲۳۱۷۰
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۷ - 13December 2018

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از شیراز، «حمیدرضا گرامی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس، صبح امروز (پنج‌شنبه) در کارگاه آموزشی دبیران و مربیان درس «آمادگی دفاعی» استان، با بیان این‌که آموزش و پرورش به واسطه مأموریت تربیتی و آموزشی خود، نقشی کلیدی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه دارد، اظهار داشت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و دستاورد‌های دوران دفاع مقدس، می‌تواند زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه شود.

وی آموزش و پرورش را سرمایه بزرگ اجتماعی به واسطه حضور فرزندان جامعه جهت تربیت و آموزش آن‌ها دانست و خطاب به دبیران و مربیان درس آمادگی دفاعی گفت: قسمتی از آموزش و تربیت دانش آموزان مربوط به شماست که در این زمینه باید بسیار هوشیار عمل کنید و فرهنگ ایثار و شهادت را از طریق آموزش و پرورش به نسل‌های آینده منتقل کنید.

نقش کلیدی آموزش و پرورش در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه

گرامی ادامه راه و شهدا در راستای پیشبرد اهداف جمهوری اسلامی را لازم دانست و تصریح کرد: فرهنگ ایثار و شهادت که برگرفته از عاشورای حسینی است، باید در جامع نهادینه شود و یکی از راه‌های اساسی و اصلی این ترویج مدارس هستند که مربیان و دبیران آمادگی دفاعی می‌توانند در این حوزه پیشرو باشند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان فارس گفت: اگر فرهنگ علم‌پروری، مطالعه و آموزش در کشور ما رواج پیدا کند، بسیاری مشکلات جامعه در حوزه‌های مختلف برطرف خواهد شد.

وی افزود: اگر در کلاس‌های درس هر معلمی ۳ دقیقه از وقت کلاس خود را به ارائه حدیثی از بزرگان دین، شهدا و رهبری اختصاص دهد، می‌تواند زمینه لازم جهت پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی را در جامعه ایجاد کند.

نقش کلیدی آموزش و پرورش در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه

خاطرنشان می‌شود، این کارگاه یک روزه با حضور ۱۰۰ مربی و دبیر درس آمادگی دفاعی آموزش و پرورش فارس و به همت اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان برگزار شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار