فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی مطرح کرد؛

کمین آمریکا برای نخبگان ایرانی

سردار «علی قاسمی» با بیان اینکه آمریکایی‌ها سراغ رتبه‌های برتر کنکور و برترین‌های المپیاد‌ها می‌روند و پیشنهاداتی برای جذب نخبه‌ها می‌فرستند، گفت: همان‌هایی که در آمریکا کار می‌کنند متأسفانه ایرانی‌هایی بودند که نتوانستیم در این کشور نگه داریم.
کد خبر: ۳۲۳۲۲۴
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۱ - 13December 2018

اگر نخبه‌ها را نتوانیم نگه داریم سر از آمریکا و اسرائیل در می‌آورندبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از بیرجند، سردار «علی قاسمی» فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی امروز در جشنواره تقدیر از فعالین دانش و پژوهش نیروهای مسلح استان خراسان جنوبی اظهار داشت: در دنیا علوم فضایی و جغرافیایی را نیروهای مسلح پیشگام بودند و توأم کردند.

وی افزود: اگرچه در عملی سازی علوم ایده‌های زیادی داریم و این نقش را می‌توانیم با دانشگاه و صنعت ایجاد کنیم؛ اما این مسئله دچار اشکال است.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی با اشاره به اینکه علت موفقیت در بحث‌های نظامی رسیدن به خودباوری بوده است، گفت: با برآوردهای اولیه و با توجه به مشکلات موجود، اصلا قرار نبود کنگره شهدای استان برگزار شود؛  اما با خودباوری و در بدترین شرایط اقتصادی این کنگره را برگزار کردیم.

وی با اشاره به اینکه در مجموعه سپاه دو معاونت آموزش داریم که یکی تعلیم و تربیت بسیج و پاسداران و دیگری معاونت دانش و پژوهش سپاه است که هرکدام برنامه‌های خود را دارند، گفت: اقدامات اساسی در بحث حمایت و دانش پژوهی در استان داریم که در این راستا پردیس شرکت‌های دانش بنیان را با 30 اتاق در اختیار معاونت علمی پژوهشی قرار دادیم.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی افزود: همچنین با راه اندازی مرکز رشد، خدمات کارگاهی و آزمایشگاهی در آنجا انجام می‌شود و هوافضای سپاه کارهای علمی‌اش را انجام می‌دهد.

قاسمی مطرح کرد: آمریکایی‌ها بیشتر از ما از فکر جوانان ایرانی استفاده می‌کنند، به عنوان مثال در بارورسازی ابرها و دزدیدن ابرها اسرائیلی خیلی کار می‌کنند.

وی تاکید کرد: همان‌هایی که در اسرائیل و آمریکا کار می‌کنند متأسفانه ایرانی‌هایی بودند که نتوانستیم در این کشور نگه داریم.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی اظهار داشت: آنها سراغ رتبه‌های برتر کنکور و برترین‌های المپیادها می‌روند، خیلی از نخبه‌ها می‌گویند از طریق نامه هایی پیشنهاداتی برای ما از آمریکا آمده است.

قاسمی تاکید کرد: ما باید کاری کنیم که از نخبه ها استفاده کنیم و باعث رشد و پیشرفت آبادانی کشورمان شویم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها