بیانیه «الحشد الشعبی» در محکومیت گزارش شبکه آمریکایی

«الحشد الشعبی» با صدور بیانیه‌ای، ادعاهای شبکه‌ «الحره» مبنی بر قاچاق نفت توسط این نیروهای مردمی را تکذیب و محکوم کرد.
کد خبر: ۳۲۳۲۲۵
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۷ - 13December 2018

بیانیه «الحشد الشعبی» در محکومیت گزارش شبکه آمریکاییبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس،‌ سازمان «الحشدالشعبی» (نیروهای داوطلب مردمی) امروز (پنجشنبه) گزارش شبکه آمریکایی «الحرة» درباره قاچاق نفت توسط این نیروها را محکوم و اعلام کرد حق قانونی خود برای محاکمه این شبکه را محفوظ می‌داند.

بر اساس گزارش «المسله»، در بیانیه این نیروها آمده است سازمان حشد شعبی گزارش شبکه الحرة درباره قاچاق نفت را شدیدا محکوم می‌کند؛ گزارشی که در آن عمدا از نیروهای حشد شعبی به صورت بسیار پررنگ نام برده می‌شود.

در ادامه این بیانیه آمده است: حشد شعبی همزمان با تکذیب اتهام‌های مذکور، تأکید می‌کند این گزارش پر از سفسطه‌هایی است که واقعیت ندارد؛ خصوصا اینکه پرونده قاچاق نفت یکی از بارزترین پرونده‌های پیچیده در کشور از سال 2003 و قبل از تشکیل حشد بوده است.

حشد شعبی تصریح کرد: صحنه‌های گزارش نشان می‌دهد که به کمترین استانداردهای رسانه‌های حرفه‌ای پایبند نبوده؛ نظر حشد شعبی در این گزارش موجود نیست و شبکه مذکور به خودش زحمت نداده تا با سازمان حشد تماس بگیرد تا (این سازمان) بر ادعاها پاسخ دهد.

در ادامه بیانیه مذکور آمده وارد کردن نام حشد شعبی در این پرونده در راستای تلاش‌های برای تخریب چهره آن صورت می‌گیرد، حشد نقشی پررنگ در حمایت از ثروت‌های نفتی، توقف تجارت داعش با نفت، آزادسازی پالایشگاه‌ها، تأسیستات و چاه‌های نفتی از جمله پالایشگاه «بیجی» و خنثی کردن ده‌ها عملیات برای قاچاق نفت خام داشته است.

در پایان بیانیه حشد آمده هدف از این گزارش‌های رسانه‌ای بر همه آشکار شده و اینگونه‌ ادعاها را دیگر کسی باور نمی‌کند.

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها