نماینده ولی‌فقیه در خوزستان:

زیارت اربعین منشا ایجاد اتحاد بین ملت ایران و عراق است

آیت‌الله موسوی جزایری گفت: زیارت اربعین و خدمت به زائران، نعمتی است که خداوند به ما ارزانی داشته است که منشا اتحاد بین ملت ایران و عراق است.
کد خبر: ۳۲۳۲۲۸
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۷ - 13December 2018

به گزارش دفاع پرس از اهواز، مراسم تجلیل از خدام و مسوولان مواکب اربعین حسینی شهرستان اهواز، صبح امروز (پنج شنبه) در بیت آیت‌الله موسوی جزایری با حضور رئیس ستاد بازسازی عتبات‌ عالیات استان برگزار شد.

نماینده ولی‌فقیه در استان در رابطه با روند کارها در ایام اربعین سالار شهیدان، اظهار داشت: کارها به خوبی پیش رفته تا به حدی که حتی تاسیسات زیربنایی هم نسبتا درست شده است. جمعا از اهواز تا به مرز چذابه حدود 120کیلومتر و یا بیشتر است؛ اما شاهد بودیم که قدم به قدم  این مسیر، مواکبی وجود دارند که اسباب پذیرایی و اسکان موقت زائران را فراهم کرده‌اند؛ همچنین از مرز چذابه تا عماره و از آنجا به نجف و در نهایت کربلا نیز حسینیه‌های بزرگ و مجللی وجود دارد و مردم در کنار جاده‌ها از جان و دل مردم را دعوت می‌کنند.

آیت‌الله سید محمدعلی موسوی جزایری افزود: اکرام و احترام خدام و مسوولان مواکب نسبت به زائران بسیار و کشش حسینی بی‌نهایت است؛ این همان حسینی است که حول محور او جمع می‌شویم و از وجود ایشان است که روحیه‌ها، قدرت و قوت می‌گیرد.

وی عنوان کرد: هنگامی که نسیم حسینی می‌وزد همه به مانند برق لامع، کارهای عقب افتاده را سروسامان می‌دهند و من این مسائل را با تمام وجود حس کرده‌ام؛ این مرکب راهواری که ملت ما را به حرکت در می‌آورد عشق به امام حسین(ع) است.

نماینده ولی‌فقیه در استان در پایان با اشاره به وحدت ایجاده شده بین ملت عراق و ایران، بیان کرد: زیارت اربعین و خدمت به زائران، نعمتی است که خداوند به ما ارزانی داشته است که منشا اتحاد بین ملت ایران و عراق است و امری غیرقابل توصیف است؛ ما نیز متقابلا از خواهران و برادران عراقی دعوت می‌کنیم که برای زیارت امام رضا(ع) به ایران تشریف بیاورند و ما نیز از آنها پذیرایی خواهیم کرد.

در پایان این مراسم به 280 موکب‌دار شهرستان اهواز لوح تقدیر اهدا و از زحمات آنها تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار