امیر سیاری:

تربیت نیرو‌های مومن و کارآمد یکی از دستاورد‌های ۴۰ سالگی انقلاب است

معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: یکی از دستاورد‌های ۴۰ ساله انقلاب، تربیت نیرو‌هایی کارآمد، قوی و مومن است که همت آنان مقاومت و ایستادگی در برابر دشمنان و حفظ دستاورد‌های انقلاب است.
کد خبر: ۳۲۳۲۲۹
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۹ - 13December 2018

تربیت نیرو‌های مومن و کارآمد یکی از دستاورد‌های چهل سالگی انقلاب استبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از قم، امیر دریادار «حبیب الله سیاری» در حاشیه بازدید از پروژه در حال ساخت مرکز فرهنگی و موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس استان قم در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز ارتش از توان دفاعی بسیار مطمئن و بالایی برخوردار است.

وی افزود: نیرو‌های مسلح به خصوص ارتش تحت فرماندهی فرمانده معظم کل قوا و با همراهی مردم همیشه در صحنه، همچون دوران دفاع مقدس در مقابل تهدید‌های دشمنان با قاطعیت خواهند ایستاد و دشمن را از هرگونه اقدامی پشیمان خواهند کرد.

معاون هماهنگ کننده ارتش همچنین با اشاره به ساخت سلاح‌ها و تجهیزات نظامی از جمله هواپیما، ناوشکن و... در داخل تصریح کرد: ما در طول ۴۰ سال از پیروزی انقلاب اسلامی همواره با تحریم‌هایی مواجه بوده‌ایم با این حال، روز به روز به خودباوری بیشتر در عرصه نظامی رسیده‌ایم و ان شاء الله در ۴۰ سالگی انقلاب هم شاهد رونمایی از تجهیزات جدیدتری خواهیم بود.

امیر سیاری تاکید کرد: آنچه که به عنوان دستاورد ۴۰ ساله انقلاب اهمیت دارد، تربیت نیرو‌های مومن، قوی و انقلابی است که همت خود را برای حفظ دستاورد‌های انقلاب و کشور و ایستادگی در برابر دشمنان گمارده‌اند.

وی با اشاره به ساخت موزه‌های دفاع مقدس گفت: این اقدام، یکی از کار‌های ارزشمندی است که در همه استان‌های کشور انجام می‌شود و برای این مرکز در قم نیز فضای خوب و زیبایی در نظر گرفته شده و به لطف حرم مطهر حضرت معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران، بازدیدکنندگان فراوانی خواهد داشت.

امیر سیاری افزود: ارزش‌های انقلاب و دفاع مقدس برای نسلی که آن دوران را درک کرده‌اند، مشخص و واضح است؛ اما به تصویر کشیدن و انتقال این ارزش‌ها و سرمایه‌ها به نسلی که در آن سال‌ها نبوده‌اند، بسیار حائز اهمیت است.

وی با استناد به رهنمودهای مقام معظم رهبری اشاره کرد: دفاع مقدس یک گنجینه است و موزه‌های دفاع مقدس یکی از راه‌های ثبت گنج‌هایی همچون دلاورمردی‌ها، ایستادگی‌ها و پایمردی‌های مردم و رزمندگان اسلام در سال‌های حماسه و ایثار و نیز تشریح تجاوزات دشمنان برای آیندگان است.

امیر سیاری با اشاره به بازدید خود از موزه‌های جنگ برخی کشور‌ها خاطرنشان کرد: در آن کشور‌ها هر اقدامی که در جنگ هایشان انجام شده در معرض دید بازدیدکنندگان قرار می‌دهند و بخصوص جوانان و نوجوانان در قالب دانشجو و دانش آموز از آن مراکز، قابل توجه است.

وی افزود: اگر تصور کنیم همه بخصوص نسل جوان، در مورد انقلاب و دفاع مقدس اطلاعات کافی دارند، خطاست و باید تلاش کنیم حس شجاعت و روحیه استکبارستیزی را با راه اندازی مراکزی مثل موزه دفاع مقدس، به نسل حاضر منتقل کنیم.

معاون هماهنگ کننده ارتش تصریح کرد: امروز انتقال واقعیت‌های دوران دفاع مقدس و جلوگیری از تحریف و فراموشی آن مسئولیتی همگانی است.

امیر سیاری در پایان با ابلاغ سلام امیر سرلشکر «سیدعبدالرحیم موسوی» فرمانده کل ارتش، بر آمادگی کامل جهت همکاری در تکمیل مرکز فرهنگی و موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس استان قم در زمینه‌های حجمی، مکتوب، دیجیتالی، ساخت دریاچه مصنوعی در مقیاس خلیج فارس، روایتگری، المان‌های خلبانان شهید استان و دیگر موارد تاکید کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار