امام جمعه زاهدان:

تروریست‌ها با حادثه چابهار قصد جلوگیری از رشد اقتصادی این شهر را داشتند

آیت‌الله عباسعلی سلیمانی گفت: تروریست‌ها با حادثه چابهار قصد ایجاد ناامنی و جلوگیری از رشد اقتصادی و توسعه چابهار را داشتند.
کد خبر: ۳۲۳۲۸۰
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۵ - 14December 2018

تروریست‌ها با حادثه چابهار قصد جلوگیری از رشد اقتصادی این شهر را داشتندبه گزارش دفاع پرس از زاهدان، آیت‌الله «عباسعلی سلیمانی» در خطبه‌های نمازجمعه در مصلای قدس زاهدان با دعوت نمازگزاران به رعایت تقوا اظهار داشت: چرا چابهار ما مورد هدف تروریستی قرار گرفت؟

وی ادامه داد: شهر بندری چابهار یکی از شهرهای زیبای کشور، منطقه و همچنین از لحاظ استراتژیک در موقعیت عالی قرار دارد که با کیلومتر‌ها سواحل دریایی و همچنین با کشاورزی پیشرفته و اثار تاریخی باعث شده این شهر مورد توجه قرار بگیرد.

امام جمعه زاهدان گفت: چابهار به دلیل کشت هندوانه و میوه های گرمسیری و صید میگو و ماهی و صادرات آن به نقاط دیگر کشور و حتی کشورهای منطقه یکی از گلوگاهای اقتصادی کشور شده است.

وی ادامه داد: حتی مقام معظم رهبری هم از سواحل مکران به عنوان یک امتیاز تک نام بردند، موقعیتی که سواحل چابهار و عمق دریایی که سواحل عمان داراست باعث شده کشتی‌های بالای صد هزار تن در این بندر پهلو بگیرند و این خودش برای منافع اقتصادی یک امر بسیار مهم است.

وی افزود: از زمانی که این بندر از تحریم های امریکا خارج شد بسیاری از کشورهای بزرگ به این بندر چشم دوختند، علاوه بر اینها شرایط اقتصادی برای جنوب شرق کشور از برکت توسعه همین بنادر چابهار رشد خواهد کرد.

خطیب نماز جمعه زاهدان بیان کرد: از این رو وقوع حمله تروریستی چابهار بیانگر این واقعیت است خواستند ایجاد ترس و دلهره در دل امن‌ترین بندر کشور ایجاد کنند تا برای اقتصاد این منطقه مشکل درست کنند.

امام جمعه زاهدان افزود: تروریست‌ها با حادثه چابهار قصد ایجاد ناامنی و جلوگیری از رشد اقتصادی و توسعه چابهار را داشتند، حتی دو نوع بیانیه صادر کردند یکی به زبان فارسی و یکی به زبان انگلیسی و با این بیانیه خواستند به دنیا بگویند که سرمایه گذاری در این جا بسیار خطرناک است.

وی افزود: مردم شریف این استان چه شیعه و چه سنی با همدلی و وحدت این حملات تروریستی را محکوم کرده و با عشق و علاقه به نظام و رهبری به همه ثابت می کنند که هیچ کس نمی‌تواند برای این کشور خطری داشته باشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار