امام‌جمعه خرم‌آباد:

اگر حوزه و دانشگاه درست شود جامعه درست می‌شود

آیت‌الله سید احمد میرعمادی اصلاح جامعه را در گروه سلامت حوزه و دانشگاه دانست.
کد خبر: ۳۲۳۳۰۳
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۵ - 14December 2018

اگر حوزه و دانشگاه درست شود، جامعه درست می‌شودبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از خرم‌آباد، آیت‌الله سید احمد میرعمادی نماینده ولی فقیه در لرستان و امام‌جمعه خرم‌آباد، در خطبه‎های نمازجمعه این هفته اظهار داشت: اگر بخواهیم مباحث دینی و فرهنگی در جامعه تقویت شود، باید از سیره ائمه (ع) الگو بگیریم.

وی با اشاره به میلاد مسعود امام حسن عسگری (ع)، گفت: نگاه به سیره عملی و الگوی این امام می‌تواند برای تقویت مبانی فرهنگی و ارزشی جامعه موثر باشد.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان به فرا رسیدن سالروز وفات حضرت فاطمه معصومه (ع) اشاره کرد و افزود: فاطمه معصومه (ع) بانوی کرامت و عصمت است و کرامت این بانو بر کسی مخفی نیست و الگویی برای زنان جامعه ما است.

آیت‌الله میر عمادی با اشاره به 27 آذر سالروز شهادت آیت‌الله مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه عنوان کرد: شهید مفتح یک شخصیت علمی، سیاسی، مبارز و انقلابی بوده است؛ او عالمی فرزانه برای حوزه‌های علمیه و استادی دلسوز برای دانشگاه‎‌ها بوده است.

وی ادامه داد: در زمان طاغوت چند نفر در دانشگاه‌ها خیلی زحمت کشیدند از جمله شهید مطهری، شهید بهشتی و شهید مفتح که در راستای وحدت حوزه و دانشگاه تلاش فراوان کردند.

آیت‌الله میرعمادی با بیان اینکه  حوزه و دانشگاه دو نهاد مستقل، دو مغز متفکر جامعه و دو مرکز تولید علم هستند، خاطرنشان کرد: اگر حوزه و دانشگاه درست شود جامعه درست می‌شود؛ چراکه حوزه و دانشگاه دو مرکز تربیت نیروی انسانی متخصص و متعهد بوده و از دانشگاه و حوزه است که اندیشمندان، گویندگان، شخصیت‌های موثر تحویل جامعه داده می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان گفت: استکبار جهانی امروز مرتب در رسانه‌ها می‌خواهد بین حوزه و دانشگاه تفرقه ایجاد کند و می‌داند وحدت بین حوزه و دانشگاه چقدر برای جامعه می‎تواند مفید و موثر باشد.

وی با اشاره به هفته قرآن و عترت گفت: بدون‌ شک در پناه قرآن و عترت بودن، آینده روشنی را نوید می‌دهد و جامعه‌ای که در پناه قرآن و عترت باشد از خطرات محفوظ بوده و جامعه‌ای سالم و نمونه است.

آیت‌الله میر عمادی افزود: فرزندان، دانش‌آموزان و دانشجویان را برای تمسک به قرآن و عترت تشویق کنیم؛ چراکه قرآن نگهدارنده و بیمه کننده است. قرآن حافظ انسان و نور است و اگر جامعه زیر چتر قرآن و ولایت قرار بگیرد در سلامت خواهد بود.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار جمعی از خانواده شهدای انقلاب اسلامی و شهدای مدافع حرم بیان کرد: مقام معظم رهبری در این سخنرانی به یک نکته بسیار حساس اشاره کردند و آن برملا کردن توطئه آمریکا در سال 97 و نقشه آن در سال 98 بود.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان با اشاره به نقش مهم رهبری در کنترل اوضاع کشور، اظهار داشت: این دیدبان با بصیرت، شجاع و ولایی جامعه را صیانت می‌کند؛ مقام معظم رهبری در دیدار خانواده‌های معزز شهدا فرمودند:« آمریکا در سال 97 یک نقشه سه ضلعی برای ایران کشیده است که ضلع اول این نقشه مسئله فشار اقتصادی و شدت بخشیدن به تحریم ها بوده است، ضلع دوم مسئله فشار روانی و اقدامات رسانه‌ای و ضلع سوم آمریکا به دنبال فشار عملی و بی ثبات کردن کشور بوده است».

امام جمعه خرم آباد عنوان کرد: اگر فضای مجازی و رسانه‌های بیگانه و شبکه‌های غربی را نگاه کنیم، بمباران تبلیغاتی که علیه ملت ایران، انقلاب، ولایت و رهبری در سال 97 صورت گرفته است برابر با تبلیغاتی است که سال‌های قبل انجام شده است.

میرعمادی با اشاره به توطئه های مختلف دشمنان بر علیه کشورمان، یادآور شد: عربستان میلیاردها پول در اختیار آمریکا و تروریست‌ها قرار داد و آنها را مجهز کرد تا به داخل کشور بریزند و ناامنی را داخل کشور به وجود بیاورد؛ عده‌ای از اعتراضات صنفی سو استفاده کردند و هر کجا اشتباهی صورت گرفت وارد شدند و مسئله را سیاسی کردند؛ چراکه دشمن می‌خواست از این فرصت استفاده کرده و جامعه را بی ثبات کند.

وی با بیان اینکه فشار عملی، رسانه‌ای و اقتصادی به وجود آمد، اما به فضل الهی در تمام صحنه‌ها پیروز شدیم، تصریح کرد: آمریکا تمام طرح‌هایش به شکست و ناکامی انجامید، برنامه دشمن برای سال آینده این است که توانایی‌های ایران را از بین ببرد، دستاوردهای عظیم انقلاب اسلامی را نادیده بگیرد و عناصر اصلی اقتدار ملی ما را بزند.

نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه دشمن توان موشکی ما را زیر سوال برده و می‌خواهد به هر شکلی شده توانایی‌های ایران و نفوذش در منطقه را کم کند، خاطرنشان کرد: دشمنان به دنبال مذاکره و منافع خود هستند که از مسئولان می‌خواهیم مبادا نسبت به توانای‌های جمهوری اسلامی ایران با دشمن مذاکره کنند و از توانایی‌های ایران یک قدم عقب‌نشینی کنند.

آیت‌الله میرعمادی با تأکید بر اینکه برای مقابله با دشمن به دو سلاح بصیرت و وحدت نیاز داریم،  گفت: نخستین وظیفه‌ای که ما در پیش داریم این است که بصیرت، هوشیاری و وحدت خود را حفظ کنیم که کار بسیار ضروری در شرایط فعلی جامعه ما است.

وی با بیان اینکه باید فرهنگ های برخواسته از آموزه‌های دینی را تقویت کنیم، خاطرنشان کرد: فرهنگ ایثار و شهادت، فرهنگ مقاومت، فرهنگ قناعت و دوری از اسراف، کار، تلاش و احساس مسوولیت، فرهنگ اخوت و برادری را تقویت کنیم و بدانیم به طور قطع در آینده پیروزیم و دشمنان ما در ذلت و خواری قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار