امام‌جمعه موقت اهواز:

تفکر داعش و تکفیری در فضای مجازی ترویج می‌شود/ وزارت ارتباطات به هوش باشد

آیت‌الله حیدری با اشاره به نقش بی‌بدیل ایران در تضعیف قدرت و شکست داعش گفت: جریان تکفیری داعش می‌کوشد تا به طرق مختلف از جمله استفاده از ظرفیت‌های فضای مجازی، امنیت کشور ما را تهدید کند.
کد خبر: ۳۲۳۳۰۹
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۹ - 14December 2018

وزارت ارتباطات باید از فضای مجازی در مقابل دشمنان مرزبانی کند.به گزارش خبرنگار دفاع پرس از اهواز، آیت‌الله محسن حیدری امام‌جمعه موقت و نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در خطبه‌های نماز‌جمعه این هفته اهواز با اشاره به اینکه امام حسن عسکری (ع) رسالت مرزبانی را برای علمای شیعه تفسیر کردند، اظهار داشت: در هر کشوری در حدود جغرافیایی شمال، جنوب، غرب و شرق، افراد نظامی مستقر می‌شوند تا با ایستادگی خود از کیان کشور مرزبانی کرده و اگر دشمن برای به خطر افتادن امنیت، استقلال، عزت و سلامتی کشور تهدیدی داشت به دفاع بپردازند.

وی افزود: مرزبانی محیطی و جغرافیایی یک بعد قضیه است و مرزبانی قلبی، عقلی و فکری بُعد دیگری است که بر اساس آن علمای اسلام باید دفاع از مرزهای ایمان، دین، مذهب و عقیده را مورد توجه قرار دهند.

امام‌جمعه موقت اهواز ضمن گرامی‌داشت ۲۷ آذر سالروز شهادت مفتح، تصریح کرد: آیت‌الله مفتح با توطئه منافقانه به شهادت رسید و شهادت وی و یارانش مبدأ وحدت حوزه و دانشگاه شد. همه باید بدانیم که وحدت برای تمام طیف‌ها و اقوام و در رأس آن‌ها نخبگان جامعه از ارزش بالایی برخوردار است.

امام‌جمعه موقت اهواز بیان کرد: امسال جشن چهلمین سالگی انقلاب را برگزار و با ورود به مرحله‌ای تازه قطعا قله‌های بیشتری را فتح می‌کنیم و در مقابل، دشمنان نیز با شکست‌های بیشتر سنگرهای خود را به نفع ما ترک خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه بحران‌های کارگری که معمولا در کشور به وجود می‌آید با همدلی و رسیدگی مسوولان قابل حل خواهد بود، یادآور شد: در خوزستان بحران کارگری هفت تپه و گروه ملی را داشتیم که تا حدود زیادی مسائل آن برطرف شده و امیدواریم با تقویت تولید در این واحدهای صنعتی و کشاورزی شاهد حل کامل مشکلات آن‌ها باشیم.

امام‌جمعه موقت اهواز با اشاره به دغدغه علمای استان و در رأس آن‌ها نماینده ولی فقیه در خوزستان برای حل مشکلات هفت تپه و گروه ملی گفت: دو نامه در شهریور و آذرماه تقدیم رئیس جمهور شده و در حاشیه دیدار با مقام معظم رهبری نیز که رئیس جمهور حضور داشت مشکلات گروه ملی و هفت تپه بازگو شد.

آیت‌الله حیدری با تأکید بر لزوم جلوگیری از سوءاستفاده دشمنان اسلام و ایران از چنین مشکلاتی اضافه کرد: در نامه‌های ارسالی به رئیس جمهور از این مقام مسوول درخواست شد تا ابتدا اقدام فوری برای حل مشکلات این دو واحد صنعتی و کشاورزی انجام و در ثانی آن‌ها را به مدیریت دولتی برگردانند. همچنین اعلام شد که اگر راه بازگشت به مدیریت دولتی وجود ندارد، خواستار واگذاری آن به بخش خصوصی مقتدر مثل قرارگاه خاتم الانبیاء، بنیاد برکت یا کوثر هستیم که پیشینه خوب و پاکی دارند تا کارگران هم نسبت به آینده خود امیدوار باشند.

وی ادامه داد: مجلس شورای اسلامی طرحی مبنی بر افزایش ویژه حقوق کارکنان مناطق جنگی به تصویب رساند ولی برخی از شهرهای خوزستان که در زمان جنگ جزو مناطق جنگی بودند و با شهر مستقل شدن و تغییر نام از این نعمت محروم ماندند؛ شهرهای کارون، باوی و ملاثانی که جزو اهواز و شهر سردشت که جزو دزفول بوده‌اند جزو این شهرها محسوب می‌شوند.

امام‌جمعه موقت اهواز افزود: درنظر نگرفتن این شهرها تبعیض ناروایی است که به خاطر تغییر نام و شهرستان مستقل شدن به آن‌ها روا داشته‌اند؛ چنین کاری ظلم در حق کارکنان و خصوصا معلمانی است که با مشکلات معیشتی دست به گیربان هستند؛ از مسوولان امر درخواست می‌شود که هرچه سریعتر این تبعیض را برطرف کنند.

آیت‌الله حیدری با تأکید بر لزوم مرزبانی از شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی در مقابل امنیت اقتصادی، جانی، اخلاقی، اجتماعی و حتی انسجام ملی تصریح کرد: جریان داعش و تروریست ضربه‌های بسیاری از نیروهای مقاومت خورده‌اند که همه را از چشم کشور ایران می‌بینند و به تبع تلاش بسیاری برای به خطر انداختن استقلال ایران داشتند که همه حملات و نقشه‌های آن‌ها از سوی نیروهای مسلح دفع شد.

وی بیان کرد: در حادثه تروریستی اهواز خانواده‌ها اعتراف کردند که فرزندان آن‌ها از طریق فضای مجازی با داعش ارتباط داشتند؛ پس فرقه تروریستی داعش از طریق همین فضا نسبت به سازماندهی نیروها اقدام کرده است.

امام‌جمعه موقت اهواز با اشاره به تأثیرات منفی فضای مجازی بر اخلاق و باورهای مردم و لزوم مرزبانی از آن ادامه داد: وزارت ارتباطات نباید متصور شود که مرزبانی از فضای مجازی با آزادی مغایرت دارد؛ حتی در کشورهای انگلیس، آمریکا، فرانسه، چین و ژاپن نیز چنین کارهایی انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برای حفظ کشور باید مرزبانی از فضای مجازی را جدی بگیریم، تأکید کرد: این بی بند و باری فعلی حاکم در فضای مجازی نشانه پیشرفت، آزادی و حقوق بشر نیست؛ بلکه نشانه عقب‌ماندگی است. تا کی باید شاهد قربانیان حادثه تروریستی اهواز، چابهار و یا مجلس شورای اسلامی باشیم.

امام‌جمعه موقت اهواز افزود: از زبان مردم اهواز نسبت به سهل‌انگاری و سازماندهی نکردن فضای مجازی از سوی وزارت ارتباطات به قوه قضائیه کشور شکایت می‌بریم؛ ما شاکی هستیم از دست این وزارت که مرزبانی از فضای مجازی را در دستور کار قرار نمی‌دهد.

آیت‌الله حیدری در پایان گفت: از ۹۵ نفر نماینده‌ای که طرح صیانت از اخلاق و امنیت کشور را با ارائه مصوبه‌ای به منظور کنترل فضای مجازی انجام دادند، تقدیر و تشکر میکنم و امیدواریم که دیگر نمایندگان از جمله نمایندگان اهواز هم آن را امضاء و تأیید و در عین حال وزارت ارتباطات را به مرزبانی از فضای مجازی متعهد کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها