نویسنده و کارگردان حوزه دفاع مقدس خبر داد؛

ساخت مستند «بانو و باروت» در لرستان

احمد احمدپور گفت: مستند «بانو و باروت» الهام گرفته از کتاب «مهتاب و باروت» که حاوی خاطرات زنان فعال لرستانی در دوران انقلاب و دفاع مقدس است، در لرستان ساخته می‌شود.
کد خبر: ۳۲۳۳۲۹
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۲:۴۰ - 26February 2019

ساخت مستند «بانو و باروت» در لرستان«احمد احمدپور» کارگردان، نویسنده و مستندساز لرستانی در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در خرم آباد اظهار داشت: روایت و بازگویی رخدادهای دوران انقلاب و جنگ تحمیلی با زبان هنر باعث ماندگاری آنها می‌شود.

وی گفت: تجربه کار حرفه ای در تخصص‌های مختلف فیلم‌سازی همچون کارگردانی، تهیه‌کنندگی، نویسندگی، تصویر‌برداری، صدابرداری و تدوین دارم.

این نویسنده و کارگردان لرستانی با بیان اینکه مدرس دانشگاه فیلم‌سازی حرفه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان است، افزود: از سال 1382 با صدا و سیمای مرکز لرستان همکاری دارم.

احمدپور به حضورش در جشنواره های مختلف استانی و کشوری اشاره کرد و یادآور شد: موضوع اکثر آثاری که تاکنون ساخته ام و یا نقشی در تولید آنها داشته ام، مذهبی و یا مرتبط با دفاع مقدس است.

وی با بیان اینکه در طول دوران فعالیت هنریم در جشنواره های مختلفی شرکت کرده ام، تصریح کرد: لوح سپاس سیزدهمین دوره جشنواره تولیدات رادیویی و تلویزیونی مراکز صدا و سیما برای مستند «مسیرعاشقی»، کسب جایزه و دیپلم افتخار بهترین فیلم داستانی کوتاه در بخش پیامبر اعظم (ص) در چهاردهمین دوره این جشنواره برای فیلم داستانی «خورشید در مه»، کسب جایزه و لوح تقدیر بهترین تهیه کنندگی در بخش اربعین در بیستمین دوره جشنواره تولیدات رادیویی و تلویزیونی مراکز استانها برای مستند «لیلا»، از جمله افتخاراتی است که در کارنامه هنریم ثبت شده است.

این هنرمند لرستانی با اشاره به چهل سالگی انقلاب خاطر نشان کرد: دشمنان ما تمام سعی و تلاش‌شان این است که دستاوردهای چهل ساله انقلاب را کمرنگ جلوه دهند ولی  به یاری خدا، با پیروی از ولایت و اتحاد بین مردم درخت انقلاب اسلامی روز به روز تنومندتر و پرثمرتر و آثارش در سطح کشور و سطح دنیا نمایان تر می‌شود.

احمدپور با بیان اینکه مردم ولایتمدار لرستان در دوران مبارزات انقلابی همچون سایر هموطنان تاب ظلم و ستم رژیم پهلوی را نداشتند و برای پیروزی انقلاب اسلامی هر چه در توان داشتند در طبق اخلاص گذاشتند، گفت: هیچ زبانی مانند زبان هنر نمی تواند روحیه ظلم ستیزی و مقاومت دلیرانه مردم ایران زمین را در آن سال های پر التهاب دوران انقلاب به تصویر بکشد.

وی از ساخت مستند «بانو و باروت» در لرستان خبر داد و گفت: محتوای این مستند برگرفته از کتاب «مهتاب و باروت»، حاوی خاطرات زنان فعال لرستانی در دوران انقلاب و دفاع مقدس است به نویسندگی «سیده طاهره موسوی علوی».

این فیلم ساز لرستانی هدف از ساخت این مستند 350 دقیقه ای را به نمایش گذاشتن فعالیت های انقلابی زنان لرستان در دوران مبارزات انقلابی و هشت سال دفاع مقدس عنوان کرد و افزود: این مستند که راوی آن «سیده طاهره موسوی علوی» است به همت صدا و سیمای مرکز لرستان و در شهر خرم آباد ساخته می شود.

احمدپوربا بیان اینکه ساخت مستند «بانو و باروت» تقریباً سه ماه زمان نیاز دارد، خاطر نشان کرد: کارهای اولیه ساخت این مستند انجام شده است و به یاری خدا در ایام دهه فجر همزمان با چهل سالگی انقلاب در شبکه استانی صدا و سیمای لرستان پخش می­‌شود.

انتهای پیام/ 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار