مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس قزوین خبر داد؛

رونمایی از 20 عنوان کتاب دفاع مقدس در قزوین

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان قزوین گفت: همزمان با ایام الله دهه فجر و در سالگرد چهل سالگی انقلاب اسلامی، از 20 عنوان کتاب دفاع مقدس در قزوین رونمایی خواهد شد.
کد خبر: ۳۲۳۳۴۵
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۲ - 15December 2018

رونمایی از 20 عنوان کتاب دفاع مقدس در قزوینسرهنگ پاسدار «مهدی طاهرخانی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع پرس در قزوین اظهار داشت: در سایه رهبری حکمیانه امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری، جانفشانی و ایستادگی شهدا و جانبازان و مقاومت و پایداری مردم و مسئولان کشور، با وجود کارشکنی‌های دشمنان، انقلاب اسلامی به چهل سالگی خود رسیده است.

وی افزود: امروز که در آستانه چهل سالگی انقلاب اسلامی هستیم در بسیاری از موارد علمی، اقتصادی و صنعتی رتبه اول را در منطقه غرب آسیا و شمال آفریقا را داریم.

طاهرخانی با اشاره بیانات مقام معظم رهبری در جمع دست‌اندرکاران کنگره ملی 3 هزار شهید استان قزوین که فرمودند: هرچه می‌توانید راجع به اینها (شهدا) «بنویسید، بشنوید، ثبت کنید، ضبط کنید، کار هنری انجام بدهید»، تاکید کرد: انقلاب اسلامی برکات و خدمات زیادی داشته است، یکی از این‌ها در حوزه ادبیات است، پیروزی انقلاب سلامی باعث شد تا نوعی از ادبیات بومی و ملی در کشور شکل بگیرد که موضوع اصلی آن خاطرات مردم از انقلاب اسلامی و وقایع دفاع مقدس بود.

وی در ادامه با اشاره به برنامه های چهل سالگی انقلاب اسلامی در اداره‌‌کل حفظ آثار دفاع مقدس استان قزوین افزود: همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر و در سالگرد چهل سالگی انقلاب اسلامی، از 20 عنوان کتاب دفاع مقدس در قزوین رونمایی خواهد شد.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان قزوین اضافه کرد: تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی خاطره نویسی و بیان تجربه ها مختص به قشر خاصی از جامعه بود، سیاستمداران، شاهزادگان، مسئولان و افراد خاص خاطره می‌نوشتند و منتشر می‌کردند، اما با پیروزی انقلاب، خاطره گویی و خاطره نگاری به آحاد مردم تسرّی یافت.

این مسئول با تاکید بر نقش رهبر انقلاب در گسترش فرهنگ خاطره نویسی ادامه داد: در دیداری که در مهرماه سال جاری خدمت مقام معظم رهبری رسیده بودیم باز هم تاکید کردند که باید در ثبت خاطرات و گسترش ادبیات دفاع مقدس نهضتی ایجاد شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قزوین با اشاره به تلاش بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس در چاپ 30 عنوان کتاب در هر سال، افزود: امسال هم بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس تا پایان سال 30 عنوان کتاب تولید می کند که 20 عنوان آن در  آستانه چهل سالگی انقلاب اسلامی منتشر خواهد شد.

طاهرخانی ضمن تشکر از شهردار و اعضای شورای شهر، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و نیروی انتظامی، سپاه صاحب الامر(عج) به خاطر مشارکت فعال در تولید بخشی از این آثار، خاطرنشان کرد: 5 عنوان از این کتاب‌ها صوتی هستند که شامل رهنورد آسمان، به قول پروانه، لبخند خاکی، رودخانه ای نور و جنگ سالهاست که تمام نشده هستند.

وی در پایان متذکر شد: 15 عنوان دیگر شامل: یک عنوان کتاب کودک، 5 عنوان خاطره، 4 عنوان زندگینامه شهیدان، 2 عنوان اثر پژوهشی، یک عنوان نمایشنامه، 2 عنوان رمان و داستان کوتاه می‌شوند و نام این آثار: «در خلسه‌های پرواز»، «پاراگراف دوم یک فصل پاییزی»، «مرد روزهای بارانی»، «با چشمان باز»، «مصطفای خوبی‌ها»، «نمی از یمی»، «باغ زخمی»، «گهواره‌های نیلوفری»، «کبوتران مدرسه»، «نیستان»، «گنجینه‌های درفک»، «پشتیبان»، «فریاد زیر آب»، «روزشمار دفاع مقدس» و «ستارگان آسمان» است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار