عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفت‌وگو با دفاع پرس مطرح کرد؛

گذر از تنگناهای اقتصادی کشور مستلزم بودجه‌نویسی کارآمد

حسینعلی حاجی‌دلیگانی گفت: امروز با توجه به تحریم‌های آمریکایی‌ها ما در شرایط مساعد اقتصادی قرار نداریم؛ لذا باید به گونه‌ای در بودجه‌نویسی اقدام کنیم که در مقابله با تحریم‌ها نه تنها با کمبود منابع رو به‌رو نشویم،‌ بلکه بتوانیم این دوران ملتهب اقتصادی را با موفقیت پشت سر بگذاریم.
کد خبر: ۳۲۳۳۹۵
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۰ - 15December 2018

/حسینعلی حاجی‌دلیگانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی دفاع پرس، با اشاره به لایحه بودجه سال 98، اظهار داشت: قرار بر این بود که لایحه بودجه سال آینده روز پنج‌شنبه ( 15 آذر) به مجلس تقدیم شود، اما به دلیل سفر استانی رئیس جمهور این روند به تعویق افتاد.

وی در ادامه افزود: در حالی‌که رئیس سازمان برنامه و بودجه فردا یکشنبه (25 آذرماه) را روز تقدیم لایحه بودجه سال 98 به مجلس مشخص کرده بود، اما اینبار به دلیل ایرادات وارد شده به لایحه، صحن مجلس شورای اسلامی فردا پذیرای لایحه نخواهد بود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایراداتی به لایحه 98 از سوی مقام معظم رهبری وارد شده و قرار بر این است که سران قوای سه‌گانه رفع ایراد کنند، گفت: امروز با توجه به تحریم‌های آمریکایی‌ها ما در شرایط مساعد اقتصادی قرار نداریم؛ لذا باید به گونه‌ای در بودجه‌نویسی اقدام کنیم که در مقابله با تحریم‌ها نه تنها با کمبود منابع رو به‌رو نشویم،‌ بلکه بتوانیم این دوران ملتهب اقتصادی را با موفقیت پشت سر بگذاریم.

وی با اشاره به وضعیت نامناسب معیشتی مردم به خصوص اقشار آسیب‌پذیر گفت: مرتفع شدن دغدغه‌های مردم، مستلزم تدوین و تصویب طرحی به منظور رسیدگی به مشکلات آنها از سوی دولت و مجلس است؛ لذا توجه به این امر می‌تواند اقدام تاثیرگذاری در راستای حل و فصل مشکلات معیشتی مردم باشد.

به گزارش دفاع پرس، حسن روحانی رئیس جمهور قرار بود فردا (یکشنبه 25 آذرماه) لایحه بودجه سال 98 را به مجلس تقدیم و در صحن علنی در خصوص این موضوع سخنرانی کند که به دلیل ایرادات وارد شده به این لایحه از سوی رهبری، تا اطلاع ثانوی روند تقدیم لایحه بودجه به مجلس به تعویق افتاده است.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها