معرفی کتاب؛

«قرار بانه»

کد خبر: ۳۲۳۴۲۱
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۸ - 15December 2018

«قرار بانه»به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، «قرار بانه» عنوان کتابی از «فریبا انیسی» است که توسط بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و سازمان نشر ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس منتشر شده است.

در مقدمه کتاب «قرار بانه» آمده است:

«روایت زنان بانه روایتی است که از آزادسازی بانه و پاکسازی آن از ضد انقلاب آغاز می‌شود. با آزادسازی بانه، متولیان شهر بر آن شدند که امور فرهنگی را به دختران انقلابی بسپارند. این دختران و زنان جوان از شهرهای مختلف به بانه آمدند و در بخش‌های درمان و فرهنگ مشغول خدمت شدند.

بعد از گذشت بیش از سه دهه، در یکی از جلساتی که در سال 1393 به مناسبت تاسیس سازمان زنان بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس تشکیل شد، از این خواهران فعال دعوت به عمل آمد تا از تجارب‌شان برای دستیابی به اهداف سازمان استفاده شود.»

قسمتی از متن کتاب:

«مادری دختربچه سه چهارساله‌اش را به بیمارستان آورد. گلویش زخم بود ولی معلوم بود تازه نیست، خیلی وقت بود مجروح شده بود. مثل یک عروسک زیبا بود. موهای بور داشت. با چشم‌های آبی و پوستی سفید. مجبور شدیم تراشه بگذاریم. به بچه‌ها سپردم مواظبش باشند و مرتب ساکشن کنند و خون گلویش را بیرون بکشند. از مادرش پرسیدم چرا بچه را دیر به بیمارستان آورده؟!

گفت: نمی‌گذاشتند بیاوریم. می گفتند اگر او را ببری، همان لحظه با گلوله خودت و بچه‌ات را می‌کشند.

کاری پیش آمد و به دلیل کمبود نیرو، خواهران را فرستادیم مأموریت. خودم هم باید با برادر جزی می‌رفتم جایی. دختربچه را به پرسنل محلی سپردم که مدام ساکشن کنند. بعد از اینکه برگشتم بیمارستان به من گفتند بچه از دست رفت! از دکتر کشیک که سؤال کردم.

 گفت: آدم ریوی همین است دیگر!

گفتم: چطور تا چهار ساعت پیش سالم بود؟! رفتم بالا سر جنازه. وقتی معاینه‌اش کردم، متوجه شدم زخمش را ساکشن نکرده‌اند تا بمیرد. می‌خواستند بر جوسازی خود صحه بگذارند.

«قرار بانه، روایت فعالان بانه با تکیه بر فعالیت زنان» در 276 صفحه به قلم «فریبا انیسی» تالیف و توسط نشر «صریر» با همکاری سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس، منتشر شده است.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار