به‌مناسبت سالگرد رحلت آیت‌الله حائری شیرازی صورت می‌گیرد؛

برگزاری همایش «آیت اخلاق و حكمت» در شیراز

«علی حائری» فرزند مرحوم آیت‌الله «حائری شیرازی» گفت: همزمان با سالگرد رحلت آیت‌الله «حائری شیرازی» همایش تبیین اندیشه‌های این عالم بزرگوار با عنوان «آیت اخلاق و حكمت» در شیراز برگزار می‌شود.
کد خبر: ۳۲۳۴۲۹
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۱ - 15December 2018

برگزاری همایش «آیت اخلاق و حكمت» در شیرازبه گزارش دفاع پرس از شیراز، «علی حائری» فرزند مرحوم آیت‌الله «محی‌الدین حائری شیرازی»، امروز (شنبه) در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز، از برگزاری همایش تبیین اندیشه‌های مرحوم پدرش با عنوان «آیت اخلاق و حکمت» خبر داد و اظهار داشت: این همایش روز پنج‌شنبه، ۲۹ آذرماه در تالار «حافظ» شیراز برگزار می‌شود.

وی با بیان این‌که دانشگاه آزاد اسلامی شیراز پذیرفته است که دبیرخانه دائمی این کنگره ملی را راه‌اندازی کند، گفت: از آن‌جا که مرحوم آیت‌الله «حائری» توجه ویژه‌ای نسبت به علوم انسانی اسلامی داشت، لذا بنا داریم تا هر سال و در سالگرد ارتحال آن عالم ربانی، کنگره ملی علوم انسانی اسلامی را برگزار کنیم و به بهترین مقاله این کنگره نیز هدیه در خور توجهی اهدا خواهد شد.

فرزند مرحوم آیت‌الله «حائری شیرازی» یادآور شد: مرحوم پدرم دارای ویژگی‌های فردی و اجتماعی متعددی بودند و چون این ویژگی‌ها نیاز ضروری اجتماع است، در همایش مذکور به ابعاد مختلف شخصیتی ایشان پرداخته می‌شود.

وی گفت: اخلاق ریشه در انصاف دارد برای همین است که مرحوم آیت‌الله «حائری» انسان منصفی بود و در بین سلایق و گرایش‌های متفاوت جامعه ،محبوب و تأثیرگذار بود.

حائری با بیان این‌که حکمت ریشه در اخلاص و تفکر دارد، گفت: همان‌طور که مقام معظم رهبری فرمودند، مرحوم آیت‌الله حائری یک عالم متفکر بود و تفکرش بر دیگر اوصاف ایشان غالب بود و بنا به این دلایل ما عنوان همایش «آیت حکمت و اخلاق» نامگذاری کردیم.

وی با یادآوری این‌که اولویت اصلی ما در شخصیت‌پردازی و بررسی ابعاد شخصیتی مرحوم آیت‌الله «حائری» نظریه‌پردازی در علوم انسانی است، گفت: ایشان دهه آخر عمر خود را وقف احیای علوم انسانی اسلامی کرد.

فرزند مرحوم آیت‌الله حائری شیرازی اظهار کرد: در همایش مذکور آیت‌الله «میرباقری» عضو مجلس خبرگان رهبری درباره تفکرات مرحوم آیت‌الله «حائری» درباره علوم انسانی اسلامی سخنرانی خواهد کرد.

حائری با بیان این‌که اصلی‌ترین خصیصه‌ای که در این همایش بدان پرداخت می‌شود، در خصوص علوم انسانی اسلامی است، گفت: مرحوم آیت‌الله «حائری» شخصیت فقهی و ادبی نیز داشت، لذا آیت‌الله «ملک‌حسینی» که خواهرزاده و شاگرد مرحوم پدرم بود، درباره این بعد شخصیتی ایشان در همایش مذکور سخنرانی خواهد کرد.

وی، مرحوم آیت‌الله «حائری» را یک عالم متخلق به اخلاق اسلامی توصیف کرد که این اخلاق را در حوزه سیاست نیز وارد کرده است و ادامه داد: حجت‌الاسلام «ابوترابی‌فرد» امام جمعه موقت تهران که یک عالم اخلاقی در حوزه سیاست است، نیز در این همایش درباره اخلاق سیاسی و متعالی اجتماعی مرحوم پدرم سخنرانی می‌کند..

وی در پایان گفت: مراسم ختم و اولین سالگرد ارتحال مرحوم آیت‌الله «حائری شیرازی» نیز در همان روز با سخنرانی آیت‌الله «میرباقری» و تلاوت «حامد شاکرنژا» و کمیل‌خوانی «خلف‌زاده» در حرم مطهر حضرت «شاهچراغ (ع)» برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها