مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی:

مستند بودن آثار دفاع مقدس این حماسه را از خطر تحریف حفظ خواهد کرد

سردار سرتیپ دوم پاسدار حسینعلی یوسفعلی‌­زاده گفت: اسناد دفاع مقدس می­‌تواند در مستند کردن محتوای کتاب­‌های دفاع مقدس نقش بسزایی داشته باشد؛ لذا آثار دفاع مقدس هر چه قدر مستند به اسناد باشد از خطر تحریف و اغراق دور خواهد بود.
کد خبر: ۳۲۳۴۷۴
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۰ - 15December 2018

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از مشهد، «میثم مرادی» رئیس حوزه هنری خراسان رضوی امروز با حضور در مرکز فرهنگی دفاع مقدس خراسان رضوی ضمن دیدار با سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌­زاده» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌­های دفاع مقدس خراسان رضوی در خصوص زمینه‌­های همکاری مشترک تبادل نظر کردند.

میثم مرادی در این دیدار اظهار داشت: حوزه هنری و اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان به عنوان دو مجموعه­ فرهنگی از لحاظ مأموریتی به هم نزدیک­ هستند و از گذشته تاکنون همکاری­‌های خوبی با هم داشتند که امید است این همکاری‌ها تداوم داشته باشد.

مستند بودن آثار دفاع مقدس این حماسه را از خطر تحریف حفظ خواهد کرد

وی افزود: حوزه هنری به واسطه ارتباطی که با هنرمندان استان دارد می‌­تواند در تولید محتوا برای مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان، اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌­های دفاع مقدس خراسان رضوی را یاری کند.

این مسئول ادامه داد: یکی از وظایف حوزه هنری در حوزه ادبیات پایداری و تاریخ شفاهی است. استان خراسان رضوی در سال جاری 20 پروژه تاریخ شفاهی را از رزمندگان، ایثارگران و مبارزان قبل از انقلاب در دستور کار دارد که در حال تدوین است و به مرور چاپ خواهد شد.

در ادامه این دیدار سردار یوسفعلی‌­زاده با بیان اینکه امیدواریم بتوانیم در سنگر حفظ و نشر ارزش‌­های دفاع مقدس خدمت کنیم؛ اظهار داشت: بخشی از مأموریت­ اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌­های دفاع مقدس استان جنبه نظارتی دارد و احداث باغ موزه و مرکز فرهنگی دفاع مقدس خراسان رضوی نیز بخش دیگری از مأموریت این اداره کل به شمار می‌­رود.

مستند بودن آثار دفاع مقدس این حماسه را از خطر تحریف حفظ خواهد کرد

وی ادامه داد: 30 درصد از عملیات اجرایی احداث مرکز فرهنگی مربوط به عملیات عمرانی است و مابقی مربوط به بحث محتوا و فضاسازی است، تا برای بازدید کننده گویا باشد و با حماسه دفاع مقدس آشنا شود.

سردار یوسفعلی­‌زاده خاطر نشان کرد: بازدید کننده باید بعد از اتمام بازدید، فارغ‌­التحصیل شود و مدرک خود را برای انجام وظیفه دریافت کند.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌­های دفاع مقدس در بخش پایانی سخنانش با اشاره به ظرفیت اسنادی موجود در اداره کل حفظ آثار استان خاطر نشان کرد: بواسطه اسناد موجود در اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش­‌های دفاع مقدس استان و مجموعه­‌هایی که در این اداره کل قرار دارند، نویسندگانی که در حوزه تاریخ شفاهی فعالیت دارند می­‌توانند در مستند کردن آثار خود از این اسناد استفاده کنند. آثار دفاع قدس هر چه قدر مستند به اسناد باشد از خطر تحریف و اغراق دور خواهد بود.

مستند بودن آثار دفاع مقدس این حماسه را از خطر تحریف حفظ خواهد کرد

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها