وزیر خارجه ترکیه در نشست دوحه:

تحریم‌های تحت رهبری سعودی علیه قطر قابل پذیرش نیست

مولود چاووش اوغلو در نشستی بین‌المللی اعلام کرد: تحریم‌های اعمال شده علیه قطر و به رهبری رژیم سعودی غیرقابل قبول است.
کد خبر: ۳۲۳۴۸۴
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۸ - 15December 2018

تحریم‌های تحت رهبری سعودی علیه قطر قابل پذیرش نیستبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، وزیر خارجه ترکیه بعدازظهر (شنبه  24 آذر) ضمن انتقاد از تحریم‌های تحمیل شده از سوی برخی کشورهای عرب بر قطر از اقتصاد این کشور کوچک امیرنشین واقع در خلیج فارس ستایش کرد.

به نوشته روزنامه «دیلی صاباح» «مولود چاووش اوغلو» وزیر خارجه ترکیه در حاشیه هجدهمین نشست بین‌المللی دوحه به خبرنگاران گفت که قطر با گذراندن مراحل مختلف اقتصادی، روز به روز بیشتر خودکفا می‌شود.

وزیر خارجه ترکیه با توصیف این که وضعیت اخیر اقتصادی در قطر یک بحران مصنوعی است، گفت: «اقتصاد قطر در حال رشد است و این کشور تقویت شده است.»

وی در ادامه تحریم‌های اعمال شده بر قطر را «غیر قابل پذیرش» خطاب کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی ترکیه با ابراز امیدواری از حل این مشکل در آینده نزدیک گفت: «هر آنچه این مشکل باشد، در هر حال مخالف هرگونه تحریمی هستیم.»

گفتنی است، رژیم سعودی ،مصر، بحرین و امارات متحده عربی پنجم ژوئن (خرداد) 2017 تمام روابط دیپلماتیک خود را با قطر قطع و دوحه را به حمایت از تروریسم متهم کردند.

این کشورها با رهبری رژیم آل سعود فهرستی از تقاضاهای 13 گانه از جمله قطع روابط با ایران و بستن شبکه خبری «الجزیره» را خواستار شدند. چاووش اوغلو همچنین درباره ماجرای قتل «جمال خاشقچی» روزنامه نگار منتقد سعودی گفت: تحقیقات سعودی‌ در این زمینه باید شفاف و معتبر باشد.

وی در این زمینه اظهار داشت: «تاکنون به اطلاعات جدید یا نتیجه تحقیقات از جانب سعودی‌ دست نیافته‌ایم. ترکیه این قضیه را رها نخواهد کرد، ما تا آخر این مسیر را ادامه می‌دهیم.»

این روزنامه نگار 59 ساله و منتقد رژیم آل سعود حدود 2 ماه و نیم پیش در کنسولگری عربستان در آنکارا به دست ماموران رژیم سعودی و بنا بر برخی روایات رسانه‌ها با دستور «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان سعودی به قتل رسید. این ماجرا با انتقاد شدید جامعه بین‌الملل، مقام‌ها و رسانه‌های جهان مواجه شد.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار