سرلشکر موسوی:

نظریه دفاعی امام خامنه‌ای برگرفته از مبنای دین، علم و اخلاق است

فرمانده کل ارتش در چهارمین همایش تبیین اندیشه‌های دفاعی امام خامنه‌ای گفت: نظریه دفاعی معظم له برگرفته از مبنای دین، علم و اخلاق است.
کد خبر: ۳۲۳۵۱۳
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۱ - 16December 2018

/به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، امیر سرلشکر «سید عبدالرحیم موسوی» فرمانده کل ارتش صبح یکشنبه در چهارمین همایش تبیین اندیشه‌های دفاعی امام خامنه‌ای ضمن تبریک روز پژوهش، بیانات مقام معظم رهبری را چراغ راهی برای دستیابی به اهداف نظام جمهوری اسلامی دانست و اظهار داشت: این دوران با برکت یک فرصت بی نظیر برای ما بود که معظم له نظریه اسلامی را در حوزه‌های گوناگون از جمله دفاع برای گذشته، حال و آینده بیان کنند و این یک نعمت بزرگ است.

وی با اشاره به اینکه از ۱۰ سال پیش تبیین اندیشه‌های امام در حوزه دفاعی شروع شده و در دانشگاه‌ها در حال تدریس است، گفت: تبیین اندیشه‌های امام خمینی (ره) در مرکز مطالعات راهبردی ارتش آغاز شده است. تبیین نظریه حضرت آقا نیز شروع شده و منتظر تایید نهایی از سوی دفتر ایشان هستیم.

فرمانده کل ارتش با بیان اینکه در عناصر و شاکله تشکیل‌دهنده نظریه دفاعی رهبر انقلاب چند عنصر برجسته وجود دارد، گفت: معنویت‌محوری، مقاومت، هوشیاری راهبردی و خوداتکایی و خودکفایی نظامی چهار رکن نظریه دفاعی حضرت آقاست.

سرلشکر موسوی ادامه داد: در رکن اول یعنی معنویت‌محوری، باور پیروزی جبهه حق بر باطل به خوبی نمایان است در رکن دوم مقاومت ایستادگی فعال، کنش و فراکنشی نشان داده می‌شود و موضوع حق برجسته دیده می‌شود. در محور هوشیاری راهبردی در سال‌های اخیر بار‌ها در بیانات مقام معظم رهبری به آن اشاره شده است و هر جا به آن توجه کردیم، پیروز شدیم و در رکن چهارم خوداتکایی به معنی باور توانایی‌ها، ابتکار و اختراع است و نظریه دفاعی معظم له برگرفته از مبنای دین، علم و اخلاق است.

وی با بیان اینکه نظریه‌های دفاعی امام خامنه‌ای برجسته‌تر از سایر نظریه‌های دفاعی است، افزود: تدابیر و نظریه‌های ایشان برآمده از کلام خداوند، قرآن و معصومین (ع) است؛ خداوندی که خیر انسان را می‌خواهد و بسیاری از صاحبان نظریه دفاعی از این امتیاز برخوردار نیستند.

فرمانده کل ارتش ادامه داد: نظریه‌های دفاعی امام خامنه‌ای بر مبنای تجربیات گرانقدری همچون مبارزات قبل از انقلاب، دوران پر درد دفاع مقدس، درگیری‌های داخلی، دوران پیچیده و پر فراز و نشیب و موفقیت‌آمیز بازدارندگی و چالش‌های مقاومت صادر شده است.

سرلشکر موسوی خاطرنشان کرد: امروز امام خامنه ای با توجه به تجربیات کم‌نظیری که دارند با اشراف و علم به موضوعات دفاعی نظریه‌های دفاعی خود را عنوان می‌کنند و اشراف و میزان توجه معظم له به موضوعات، بخصوص موضوعات دفاعی برای ما یک الگو است.

وی تصریح کرد: رهبر انقلاب به جغرافیای علم دفاعی و سه حوز‌ه تاکتیکی، عملیاتی و راهبردی به خوبی اشراف دارند و بیانات و نظریه‌های خود را عنوان می‌کنند؛ این نظریه‌ها ابلاغ و ثبت شده است و زمانی که از طبقه بندی خارج شوند و به دست دیگر نیروها برسد، مطمئناً وجود چنین نظریاتی باعث حیرت آن‌ها خواهد شد؛ چرا که از این تدابیر می‌توان راهبرد‌ها، سیاست‌ها و اهداف راهبردی را استخراج کرد.

فرمانده کل ارتش با بیان اینکه توجه به هدف خلق انسان‌ها در نظریه‌های دفاعی حضرت آقا نمایان و برجسته است، گفت: اخلاق در نظریه‌های امام خامنه‌ای یکی از مهم‌ترین لوازم قدرت است.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار