سردار سه‌دهی مطرح کرد؛

تبیین منظومه فکری ولی فقیه بر اساس روش تحقیق اسلامی

رئیس دفتر ارتباطات نیرو‌های مسلح گفت: یکی از دغدغه‌های ما برای ورود به منظومه فکری ولی فقیه، نداشتن روش تحقیقی اسلامی بود که خوشبختانه با کار‌های تحقیقی بسیار در شهریور سال گذشته به این موضوع رسیدیم.
کد خبر: ۳۲۳۵۲۳
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۱ - 16December 2018

تبیین منظومه فکری ولی فقیه بر اساس روش تحقیق اسلامیبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار «عباس سه دهی» رئیس دفتر ارتباطات نیرو‌های مسلح صبح یکشنبه در چهارمین همایش تبیین اندیشه‌های دفاعی امام خامنه‌ای با بیان اینکه در چهار دهه گذشته منظومات تفکر ولی فقیه توانسته انقلاب اسلامی را از تمامی توطئه‌ها و خطرات حفظ کند، اظهار داشت: تحریم‌های دشمنان و تحمیل ۱۰ سال جنگ سخت و سپس بکارگیری روش‌های مختلف در جنگ روانی و شبیخون فرهنگی، نتوانسته خللی در حرکت نظام ایجاد کند.

وی با بیان اینکه امروز آثار این اندیشه‌های ناب را در چهلمین سال انقلاب اسلامی شاهد هستیم، گفت: جمهوری اسلامی ایران با تکیه بر این اندیشه‌ها دارای امنیت و اقتدار است و شاهد حضور توانمند و عمق راهبردی بسیار معنا‌دار ایران در منطقه هستیم.

رئیس دفتر ارتباطات نیرو‌های مسلح ادامه داد: این اندیشه‌های دفاعی موجب حفظ تمامیت ارضی، استقلال و عزت جمهوری اسلامی ایران و شکست توطئه‌ها و نقشه‌های مختلف دشمن شده است.

سردار سه دهی افزود: به دلیل تأثیر این منظومه فکری و اندیشه دفاعی است که امروز دشمنان به توانمندی و اقتدار ایران اذعان دارند و نسبت به توانمندی‌های نظام اسلامی و حضور فعال ایران در منطقه اظهار نگرانی می‌کنند.

وی با بیان اینکه امروز با هر روشی به عنوان روش تحقیق نمی‌شود که وارد مقوله اندیشه و منظومه فکری ولی فقیه در حوزه نظریه‌های دفاعی شد، گفت: امروز متاسفانه در حوزه روش تحقیق به لحاظ روش‌شناسی، نگاه ما به غرب و روش تحقیق ما برگرفته از غرب است.

رئیس دفتر ارتباطات نیرو‌های مسلح ادامه داد: یکی از دغدغه‌های ما برای ورود به منظومه فکری ولی فقیه، نداشتن روش تحقیقی اسلامی بود و ما به دنبال این بودیم که با نگاهی اسلامی وارد تبیین منظومه فکری ولی فقیه شویم که خوشبختانه با کار‌های تحقیقی بسیار در شهریور سال گذشته به این موضوع رسیدیم.

سردار سه دهی با اشاره به رونمایی از کتاب دفاع هوشمند گفت: این کتاب یک کار نو است که در دومین همایش تبیین اندیشه‌های امام خامنه‌ای به دست آمد و پس از تکمیل، از آن رونمایی شد.

وی با اشاره به اینکه باید در همایش پنجم که به صورت بین المللی برگزار خواهد شد به مطالب نوعی پرداخته شود، گفت: باید در همایش پنجم به مفاهیمی همچون دفاع دائمی، دفاع آرمانی و دفاع تمدن‌ساز پرداخته شود.

رئیس دفتر ارتباطات نیرو‌های مسلح در ادامه با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر نهضت ترجمه گفت: امروز ما باید کتاب‌هایی را که در عرصه‌های مختلف داریم، ترجمه کنیم و در اختیار سایر کشور‌ها قرار دهیم.

سردار سه دهی گفت: اگر امروز بتوانیم به خوبی به بیانات و نظریه‌های مقام معظم رهبری توجه کنیم، می‌توانیم به دستاور‌دهای مورد نیاز کشور برسیم، در حوزه علوم اسلامی وارد شویم و به دستاورد‌هایی برسیم تا دیگر نیاز نباشد که در این حوزه از علوم انسانی غربی اقتباس کنیم.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار