در صحن علنی مجلس؛

نمایندگان شرایط صورت حساب‌های الکترونیکی را مشخص کردند

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز خانه ملت شرایط صورت حساب‌های الکترونیکی را مشخص کردند.
کد خبر: ۳۲۳۵۴۷
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۷ - 16December 2018

نمایندگان شرایط صورت حساب های الکترونیکی را مشخص کردندبه گزارش خبرنگار پارلمانی دفاع پرس، در جلسه علنی امروز (یکشنبه 25 آذر ماه) ادامه بررسی گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد لایحه نحوه استفاده، نگهداری و نظارت بر پایانه فروشگاهی (صندوق مکانیزه فروش) در دستورکار نمایندگان قرار داشت که سرانجام ماده 6 این لایحه مورد تایید و تصویب مجلس قرار گرفت.

بر اساس این ماده جمع صورت حساب‌های الکترونیکی صادره توسط هر مودی در هر دوره مالیاتی نمی‌تواند بیشتر از سه برابر فروش اظهار شده وی در دوره مشابه سال قبل که مالیات آن به سازمان پرداخت شده و یا ترتیب پرداخت آن داده شده است، باشد.

همچنین صدور صورت حساب الکترونیکی بیش از حد مذکور، منوط به موافقت سازمان است. در خصوص واحدهای جدید تأسیس و یا واحدهایی که فاقد سابقه مالیاتی هستند، مطابق آئین‌نامه‌ای که توسط سازمان تهیه و به تأیید وزیر امور اقتصادی و دارایی می رسد، عمل خواهد شد.

آئین نامه مذکور باید به گونه‎ای تنظیم شود که راه اندازی کسب و کارهای جدید با مشکل مواجه نشده و در عین حال مانع شکل گیری مودیان سوری در نظام مالیاتی کشور شود.

همچنین وکلای ملت با ۱۸۹ رای موافق، ۴ رای مخالف و ۴ رای ممتنع از مجموع ۲۲۷ نماینده حاضر در جلسه علنی، ماده ۷ این لایحه را به تصویب رساندند.

بر اساس این ماده، صورت حساب‌های الکترونیکی ثبت شده در سامانه مودیان به منزله ثبت آنها در سامانه فهرست معاملات موضوع ماده ۱۶۹ قانون مالیات‌های مستقیم است و فروشنده و خریدار تکلیف اضافی در این مورد نخواهند داشت.

انتهای پیام/ 151

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار