هانی‌زاده در گفت‌وگو با دفاع پرس:

شورای همکاری خلیج فارس یک نهاد بی‌هویت است/ مسئله فلسطین اهمیتی برای این شورا ندارد

کارشناس مسائل غرب آسیا با بیان اینکه قطر پس از خروج از اوپک، از شورای همکاری خلیج فارس نیز خارج خواهد شد، گفت: در صورت خروج قطر از شورای همکاری خلیج فارس، این شورا به یک نهاد بی‌هدف و بی‌هویت تبدیل خواهد شد.
کد خبر: ۳۲۳۵۸۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۹ - 17December 2018

شورای همکاری خلیج فارس به شورای بی هدف و بدون مدیریت تبدیل خواهد شدحسن هانی‌زاده کارشناس مسائل غرب آسیا در گفت‌وگو با خبرنگار بین‌الملل دفاع پرس اظهار داشت: شورای همکاری خلیج فارس که در سال 1981 تشکیل شد با هدف هماهنگی 6 کشور عرب حوزه خلیج فارس (عربستان سعودی، بحرین، امارات متحده عربی، قطر، عمان و کویت) جهت ارسال کمک‌های مالی و لجستیکی به رژیم بعث عراق شکل گرفت. در طول 37 سال گذشته این شورا تحت تاثیر سیاست‌های آمریکا و عربستان سعودی، مواضع خصمانه‌ای علیه ایران اتخاذ کرد. این 6 کشور در طول 8 سال جنگ تحمیلی، 120 میلیون دلار کمک مالی در اختیار رژیم صدام قرار داد و همواره تلاش می‌کند تا به عنوان اهرم فشار علیه ایران عمل کند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به بروز اختلافات میان قطر و عربستان سعودی و همچنین کویت و امارات و عربستان، به نظر می‌رسد این شورا جایگاه خودش را از دست داده و به یک نهاد بی‌خاصیت و بی‌هویت تبدیل شده است و نخواهد توانست، سیاست‌های معتدلی در منطقه اتخاذ کند.

هانی‌زاده در بخش دیگری از سخنانش افزود: به همین دلیل به نظر می‌رسد که قطر پس از خروج از اوپک (سازمان کشور‌های صادرکننده نفت)، از شورای همکاری خلیج فارس خارج خواهد شد و این شورا به یک شورای بی‌هدف و بدون مدیریت تبدیل خواهد شد.

این کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: شورای همکاری خلیج فارس هیچ موفقیتی تاکنون نداشته است به جز در هشت سال دفاع مقدس که به صورت هماهنگ کمک لجستیکی و اطلاعاتی و مالی در اختیار رژیم صدام قرار داد. این شورا با هدف تقابل با انقلاب اسلامی ایران شکل گرفته است، بنابراین یک نگاه کاملا تهاجمی به ایران داشته است. هر چند که کشور‌های کوچک این شورا در جایگاهی نیستند که بتوانند در مقابل ایران بایستند.

وی در خصوص سیاست‌های این شورا، بیان کرد: سیاست‌های این شورا همسو با سیاست‌های رژیم صهیونیستی و آمریکا شده است و مسئله فلسطین اهمیتی برای شورای همکاری خلیج فارس ندارد. مخصوصا این‌که سیاست مشترک کشور‌های همکاری خلیج فارس برقراری رابطه آشکار با رژیم صهیونیستی است. سفر اخیر «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی به عمان، سفر رئیس ارتش اسرائیل و سفر وزیر فرهنگ رژیم صهیونیستی به امارات همه این‌ها در چارچوب تلاش اعضای شورای همکاری خلیج فارس برای برقراری رابطه آشکار با رژیم صهیونیستی قرار دارد. ضمن اینکه در سال 2019 سفارتخانه‌های اسرائیل در کشور‌های حوزه خلیج فارس نیز افتتاح خواهد شد.

هانی‌زاده در بخش پایانی سخنانش گفت: امیدواریم این شورا در تقابل با محور مقاومت و ایران است، از هم فروبپاشد؛ چون این شورا نقش تخریبی در منطقه بر عهده دارد.

انتهای پیام/ 441

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۶
0
0
کدام بازار؟ یک بازار انحصاری که قیمت را فروشنده (خودرو ساز) خودش تعیین می کند؟ تنها در یک بازار رقابتی قیمت معنی دارد. در یک بازار انحصاری قیمت کاملا بی معنی است. وزیر گفته اختلاف قیمت به جیب خودروساز می رود. از اول هم معلوم بود این حقه خودروسازان است که با عرضه قطره چکانی قیمت ها را دو برابر کنند و حالا هم با همان قیمتی که خودشان در بازار ایجاد کرده اند به مردم بفروشند و منت هم بگذارند که اختلاف قیمت به جیب خودشان می رود. موضوع مهم اینست که از جیب مردم می دزدید! اگر هنوز به شرع و دین معتقدید آیا اینکار شرعی است؟ یعنی احتکار ایجاد کنید تا قیمتها نجومی بالا برود آن وقت این قیمتهای کاذب ناشی از احتکار را به مردم تحمیل کنید؟؟ به مقامات بگوئید این ظلم به مردم ایران است. سنت الهی است با ظلم هچ سیستمی باقی نمی ماند. مگر مردم ایران زندانی و گروگان هستند؟ 40 ساله در مورد خودرو به مردم ظلم می شود. ده سال هم آزادی مشروط بدهید اگر بد بودند دوباره زندانشان کنید. با تعرفه معقول حتی با قیمت نادرست دلار ده هزار تومنی می شود بهترین خودروهای جهانی را استفاده کرد و جان مردم در امان بماند.
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار