رییس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس:

شعر دفاع مقدس، ادبیات جدیدی را در کشور تولید کرده است

امیر «حمیدرضا گرامی» گفت: شعر دفاع مقدس، صدای انقلاب اسلامی ایران است که فرهنگ عمومی و ادبیات جدیدی را در کشور تولید کرده و سایر حوزه‌های دانشی و نظری ادبیاتی را تحت تأثیر خود قرار داده است.
کد خبر: ۳۲۳۵۹۱
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۷ - 16December 2018

شعر دفاع مقدس، ادبیات جدیدی را در کشور تولید کرده استبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از گیلان، امیر سرتیپ دوم ستاد «حمیدرضا گرامی» رییس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس، امروز (یک‌شنبه) در جلسه هم‌اندیشی ادبیات دفاع مقدس که با حضور شعرا، نویسندگان و منتقدان استان گیلان در دانشگاه پیام نور رشت برگزار شد، قدرت قلم را در آگاهی‌بخشی نویسندگان و ایجاد قدرت بینش در جوانان و نوجوانان به‌ویژه اقشار دانشجو دانست و اظهار داشت: شعر دفاع مقدس، صدای انقلاب اسلامی ایران است که فرهنگ عمومی و ادبیات جدیدی را در کشور تولید کرده و سایر حوزه‌های دانشی و نظری ادبیاتی را تحت تأثیر خود قرار داده است.

وی افزود: در اکثر کشور‌ها وقتی یک جنگ یا دفاعی شروع می‌شود، خاتمه آن با فرهنگ دفاع در آن سرزمین آمیخته شده و بطن جامعه بیدار می‌شود.

امیر «گرامی» به جشنواره جایزه ادبی یوسف استان گیلان اشاره کرده و با بیان این‌که این جشنواره ها بستر مناسبی برای تعامل دانشگاه با ادبیات دفاع مقدس است، خاطرنشان کرد: مراسم اختتامیه هفتمین جشنواره شعر استانی و هشتمین جشنواره جایزه ادبی یوسف در استان گیلان در شهرستان «آستانه اشرفیه» با اهدای جوایز به برگزیدگان در حوزه شعر و داستان برگزار می‌شود.

همچنین در این جلسه، تعدادی از اساتید دانشگاه‌ها پیرامون ادبیات دفاع‌مقدس، آسیب‌ها و فرصت‌ها به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار