استاندار لرستان:

در راستای اقامه نماز جریان‌های مردمی را فعال کنیم

موسی خادمی ترویج فریضه نماز را امری واجب دانست و گفت: باید در راستای اقامه نماز جریان‌های مردمی را فعال کنیم.
کد خبر: ۳۲۳۶۳۵
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۰ - 16December 2018

در راستای اقامه نماز جریان های مردمی را فعال کنیمبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از خرم آباد، سید موسی خادمی استاندار لرستان امروز (یکشنبه) در اجلاس استانی نماز که در سالن جلسات استانداری لرستان برگزار شد، اظهار داشت: وظیفه دولت اسلامی و حکومت اسلامی این است که عوامل زمینه ساز و تسهیل گر را برای برقراری امر نماز فراهم کند.

وی گفت: نماز یک عامل اصلی اولیه و یک عامل ایجادی دارد که آن هم باور داشتن و باورمند شدن است و دولت به معنای عام در این رابطه باید کمک کند و باید یک عامل اولیه و باور در امر نماز، در انسان ایجاد شود.

 استاندار لرستان افزود: تأکید و محور قراردادن ادارات در امر نماز خوب است اما همه کار نیست چرا که انسان خودش باید این آزادی فکر را داشته باشد و به این باور برسد که فواید قرائت نماز هم به خود او بر می گردد و هم با توجه به تأثیر تربیتی نماز بر اشخاص، در جامعه ای که از همین افراد تشکیل می شود، نمایان خواهد شد.

خادمی عنوان کرد: کسی بخواهد این واجب الهی را انجام دهد، به دلیل باور اولیه ای که دارد کارش را انجام می دهد، اما ما به عنوان دولت باید تسهیل گر اقامه نماز باشیم که این امر به بهترین و اثر گذارترین وجه انجام گیرد.

وی با بیان اینکه باید تلاش کنیم، در این راستا مردم را باید فعال کنیم و جریان های مردمی فعال شوند، تصریح کرد: در امر نماز از جوانان و نوجوانان باید شروع کنیم، کارهای فرهنگی انجام دهیم، مساجد و نحوه برپایی نماز در آنها را رصد کنیم.

استاندار لرستان خاطرنشان کرد: برخی از کارمندان به بهانه نماز بیش از یک ساعت ارباب رجوع را معطل می کنند و این در حالیست که زمان کافی برای این امر ۲۰ دقیقه بوده و باید دقت شود که وظیفه اصلی در ادارات خدمت به مردم است.

خادمی با بیان اینکه باید روش کار تقویت شود که در ارزیابی های ملی و استانی جایگاه خوبی را در امر نماز کسب کنیم، گفت: لرستان شایسته چنین جایگاهی است  و ما در این استان کارمان آسان تر از دیگران است؛ چراکه لرستان استانی ولایتمدار است.

وی با بیان اینکه یکی از تأکیدات دولت توجه به حوزه نماز است، افزود: به طور حتم مدیرانی هم که در این دولت مشغول به فعالیت می شوند کمتر از دیگران به این موضوع اهمیت نمی دهند و کمتر از دیگران به این موضوع نمی پردازند.

 استاندار لرستان ادامه داد: وزارت کشور و معاون ایشان به طور جدی حوزه نماز را پیگیری می کنند، البته همیشه باید بیشتر و بهتر از این کار کرد و به هیچ وجه نباید به آنچه که وجود دارد راضی باشیم چرا که رضایتمندی از وضیعت موجود باعث می­ شود به فکر بهبود شرایط نباشیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها