حریرچی در نشست با رسانه عنوان کرد؛

افزایش ۱۰ برابری پزشکان فوق تخصص در مقایسه با پیش از انقلاب/ ابلاغ راهنمایی عمومی اخلاق حرفه‌ای شاغلین پزشکی

سخنگوی وزارت بهداشت در نشست خبری خود با اصحاب رسانه گفت: خوشبختانه در آبان‌ماه امسال راهنمای عمومی اخلاق حرفه‌ای شاغلین پزشکی ابلاغ شد.
کد خبر: ۳۲۳۶۹۵
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۸ - 17December 2018

ابلاغ راهنمایی عمومی اخلاق حرفه‌ای شاغلین پزشکی/ افزایش ده برابری پزشکان فوق تخصص در مقایسه با پیش از انقلاببه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع پرس، «ایرج حریرچی» سخنگوی وزارت بهداشت در نشست خبری خود با اصحاب با اشاره به اینکه طبق آماری که وزارت بهداشت از بیمارستان‌های سراسر کشور دریافت کرد، شاهد کاهش ۷۵ درصدی مرگ و میر بین مادران باردار و نوزادان هستیم، اظهار داشت: در آستانه ۴۰ سالگی انقلاب و به برکت آن علم پزشکی در کشور پیشرفت چشمگیری داشته است.

وی ادامه داد: خوشبختانه امروز بیش از ۳۹ هزار فوق تخصص پزشکی در کشور فعال هستند و نسبت به قبل از انقلاب افزایش 10 برابری در آموزش متخصصین داشته‌ایم؛ همچنان به افزایش تعداد متخصصین خود توجه ویژه‌ای داریم.

معاون وزیر بهداشت ادامه داد: تعداد متخصصین مغز و اعصاب در کشور کم است و در حال حاضر ۹۴۵ متخصص در کشور فعالیت می‌کنند که این موضوع وزارت بهداشت را با مشکل رو به رو می‌کند.

حریرچی ادامه داد: خوشبختانه در آبان‌ماه امسال راهنمای عمومی اخلاق حرفه‌ای شاغلین پزشکی ابلاغ شد.

وی در مورد تفکیک زباله‌های بیمارستانی در شهرداری گفت: ۹۸ درصد زباله‌های بیمارستانی به صورت تفکیک شده جمع آوری می‌شود، در مورد مطب‌ها و آزمایشگاه‌ها باید توجه بیشتری شود و وزارت بهداشت نیز در این مورد با شهرداری تهران نشست‌هایی را برگزار می‌کند.

معاون وزیر بهداشت اظهار داشت: وزارت بهداشت برای دفع زباله‌های بیمارستانی بسیار سختگیر است و به مردم این قول را می‌دهیم که تفکیک زباله‌های بیمارستانی به صورت دقیق صورت بگیرد.

حریرچی در مورد افزایش ظرفیت پرستاران گفت: روز گذشته در همین مورد مذاکره می‌کردیم که تعداد پرستاران کشور را افزایش دهیم؛ زیرا وزارت بهداشت به نیرو پرستاری نیاز دارد.

وی بیان داشت: تمرکز وزارت بهداشت بر روی بیمه سلامت است و باید همه افراد کشور از بیمه سلامت استفاده کنند.

حریرچی در مورد حمایت از داروهای داخلی گفت: انتظار می‌رود مردم از داروسازان داخلی حمایت کنند تا با تحریم‌ها مبارزه کنیم و مشکلی احساس نشود، کیفیت داروهای ایرانی کمتر از داروهای خارجی نیست.

حریرچی در مورد حمایت از معلولین گفت: اکثر افراد در جامعه معلولین بیمه شده هستند و تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته‌اند و هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

معاون وزیر بهداشت در مورد انتقال بهزیستی به وزارت بهداشت گفت: این خبر درست نیست و وزارت بهداشت و سازمان بهزیستی دو مجموعه کاملا جدا هستند و سازمان بهزیستی در حوزه سلامت هیچگونه ارتباطی ندارد.

وی افزود: شایعترین خطای پزشکی تجویز مصرف اشتباه دارو است که در وزارت بهداشت این موضوع مورد درحال بررسی است که از آن جلوگیری شود.

انتهای پیام/ 251

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار