یک مقام روس:

ترامپ یک حرف می‌زند و دولتش طور دیگری عمل می‌کند

یک مقام پارلمانی روس معتقد است، این امکان وجود دارد که آمریکا به امکان خروج نظامیان‌اش را از سوریه فکر کند، ولی دولت او مخالف چنین اقدامی بوده و به فکر راهی برای باقی ماندن در سوریه است.
کد خبر: ۳۲۳۷۰۴
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۹ - 17December 2018

مقام روس: ترامپ یک حرف می‌زند و دولتش طور دیگری عمل می‌کندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس به نقل از خبرگزاری «نووستی»، «الکسی پوشکوف» رئیس کمیته سیاست اطلاعاتی شورای فدراسیون (سنای) روسیه امروز دوشنبه اظهار داشت: مشکل اینجاست که «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا ممکن است امکان خارج سازی نیرو‌های آمریکایی از سوریه را بررسی کند؛ ولی دولت وی مخالف چنین اقدامی است. دلیل این اظهارنظر، سخنان «مولود چاووش‌اغلو» وزیر امور خارجه ترکیه در کنفرانس دوحه است که از تمایل ترامپ برای خروج نظامیان آمریکایی از سوریه صحبت کرد.

این سناتور روس در صفحه تویئتر خود در این باره نوشت: «وزیر خارجه ترکیه خبر داده که رئیس جمهوری آمریکا امکان خروج نیرو‌های این کشور از سوریه را بررسی می‌کند. مشکل اینجاست که در حال حاضر حدود 2 الی 4 هزار نیرو‌های نظامی آمریکایی در مناطق شمالی سوریه حضور دارند. علاوه بر این، آمریکا در منطقه التنف و سایر مناطق سوریه نیز پایگاه نظامی ایجاد کرده است. امکان آن وجود دارد که دونالد ترامپ درباره خروج از سوریه، فکر کند؛ ولی مقامات دولتی آمریکا مسلما در فکر این هستند که در این کشور بیشتر باقی بمانند.»

پوشکوف پیش از این نیز درباره عدم پاسخ پنتاگون به درخواست وزیر دفاع روسیه برای بررسی مشکلات مربوط به پیمان موشکی و اوضاع در سوریه گفته بود، مثل روز روشن است که واشنگتن علاقه‌ای برای همکاری با مسکو در این عرصه‌ها ندارد.

انتهای پیام/ 441

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار