امیر حاتمی:

پژوهشگران صنعت دفاعی کشور با مجاهدت و ایثار دشمنان را به زانو درآوردند

وزیر دفاع گفت: محققان و پژوهشگران صنعت دفاعی با تلاش، مجاهدت و ایثار مجاهدانه دشمنان را به زانو درآوردند.
کد خبر: ۳۲۳۷۹۴
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۴ - 17December 2018

عقب نگه داشتن ایران وتقویت کشور‌های تحت سلطه از اهداف آمریکا استبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، امیر سرتیپ «امیر حاتمی» وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با حضور در جشنواره هفته پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی مالک اشتر از پروژه‌ها و طرح‌های صنعتی و دفاعی بازدید و در جمع محققین، پژوهشگران، اساتید و دانشگاهیان حضور یافت.

وی در این جشنواره با تبریک روز پژوهش به نخبگان، پژوهشگران و دانشمندان عرصه صنعت دفاعی اظهار داشت: یکی از مأموریت و مسئولیت‌های خطیر وزارت دفاع، پشتیبانی از نیروهای مسلحی است که مأموریت اصلی‌شان حفظ استقلال، تمامیت ارضی و انقلاب اسلامی است و در این راستا می‌بایست همگان در برابر هجمه سنگین دشمنان ایستادگی و پایمردی کنیم.

امیر حاتمی در ادامه گفت: امروز تمرکز نظام سلطه برای ضربه زدن به هیمنه ایران اسلامی بسیار جدی است و بر این اساس با راه اندازی یک جنگ اقتصادی تمام عیار اصل نظام اسلامی و قدرت دفاعی ایران را هدف گرفته‌اند.

وی افزود: راهبرد دشمن این‌بار متفاوت‌تر از سایر جنگ‌هاست و هدف اصلی آنها محروم کردن همه جانبه ملت بزرگ اسلامی از حقوق حقه خود است و در این مسیر دو راهبرد اساسی و محوری از سوی استکبار جهانی دنبال می‌شود.

امیر حاتمی با اشاره به راهبردهای دشمن برای ضربه زدن به نظام اسلامی خاطر نشان ساخت: بی‌اعتمادی و ناامید ساختن ملت از آینده روشن پیش‌رو و تضعیف قدرت دفاعی جمهوری اسلامی به عنوان اهداف محوری علیه ایران اسلامی از سوی دشمنان دنبال می‌شود و بر همین اساس است که با قدرت موشکی و اقتدار منطقه‌ای ایران اسلامی مخالفت می‌کنند.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با تأکید بر نوآوری و تمرکز بر اولویت‌های تعیین‌کننده از پژوهشگران و دانشمندان صنعت دفاعی خواست با ابتکار و خلاقیت و تکیه بر دانش بومی با رویکردی انقلابی و جهادی، در کمترین زمان ممکن به اهداف مدنظر دست یابند.

وزیر دفاع متخصصین، پژوهشگران، دانشمندان و محققین عرصه صنعت دفاعی کشور را رزمندگان خط مقدم مبارزه با استکبار دانست و افزود: شما می‌توانید با دستیابی به علوم و فناوری‌های پیشرفته و به روز در مقابل هجمه‌های دشمن ایستادگی کرده و در تقویت و استحکام بنیه‌های دفاعی کشور نقش آفرینی بارزی داشته باشند.

وزیر دفاع با اشاره به حجم و عدد قراردادهای واگذاری تسلیحاتی برخی کشورهای غربی به کشورهای منطقه بیان کرد: هدف امریکایی‌ها تقویت کشورهای تحت سلطه خود در منطقه از سوئی و عقب نگه داشتن ایران اسلامی از سوئی دیگر است و لیکن به لطف الهی و درایت و تدابیر فرمانده معظم کل قوا و حمایت‌های همه جانبه دولت و ملت توانسته‌ایم علی‌رغم همه محدودیت‌ها و دشمنی‌ها به قله‌های پیشرفت و اقتدار دست یابیم.

امیر حاتمی در ادامه گفت: کلیت وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در مجموع یک سازمان و دستگاه بسیار بزرگ پژوهش‌محور و تحقیقاتی است و به حمدا... امروز ماحصل تحقیق و پژوهش شما دانشمندان متعهد به عینه قابل رویت بوده و دستاوردهای گرانقدر دفاعی‌مان محصول پژوهش‌های صنعتی است که تنها گوشه‌ای از آنچه که می‌شود گفت را از طریق رسانه‌ها اعلام می‌کنیم.

وزیر دفاع با تشکر از محققین و پژوهشگران صنعت دفاعی از آنها خواست با تلاش، مجاهدت و ایثار مجاهدانه یک لحظه را نیز از دست نداده و برای به زانو درآوردن دشمن و اقتدار ملی تمام سعی و تلاش خود را معطوف کنند.

امیر سرتیپ حاتمی گفت: در چهل سال گذشته شاهد دشمنی‌های گوناگون استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا و رژیم صهیونیستی بوده‌ایم و هر بار نیز ملت ایران با سربلندی از معرکه خارج شده است و مطمئنیم این بار نیز نخواهند توانست سد راه پیشرفت و اقتدار ملت ایران شوند.

در پایان این مراسم که در محل دانشگاه صنعتی مالک اشتر برگزار شد، از واحدهای دانشگاهی برتر، پروژه‌های پژوهشی برتر، مدیران پژوهشی برتر، نشریات برتر و ... تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار