استقرار جنگنده‌های سوخو-۲۷ و سوخو-۳۰ روسیه در کریمه

همزمان با افزایش تنش‌ها میان مسکو با کی‌یف و متحدان اروپایی‌اش، وزارت دفاع روسیه از تصمیم این کشور برای استقرار بیش از ۱۰ فروند جنگنده سوخو-۲۷ و سوخو-۳۰ در شبه‌جزیره کریمه خبر داد.
کد خبر: ۳۲۳۸۰۲
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۱ - 18December 2018

استقرار جنگنده‌های سوخو-۲۷ و سوخو-۳۰ روسیه در کریمهبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس به نقل از یورونیوز، همزمان با افزایش تنش‌های میان مسکو با کی‌یف و متحدان اروپایی‌اش، وزارت دفاع روسیه از تصمیم این کشور برای استقرار بیش از 10 فروند جنگنده سوخو-27 و سوخو-30 در شبه‌جزیره مورد مناقشۀ کریمه خبر داد.

تصمیم کرملین برای استقرار جنگنده های سوخو در شبه‌جزیره کریمه پس از آن اتخاذ می‌شود که سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، اعلام کرد اوکراین در حال تدارک برای انجام اقدامی تحریک آمیز در نزدیکی کریمه پیش از پایان سال جاری میلادی است.

در ادامه گزارش یورونیوز به نقل از وزارت دفاع روسیه آمده است این جنگنده ها قرار است به طور دائم در پایگاه هوایی «بلبک» (Belbek) واقع در شبه جزیره کریمه مستقر شوند.

شبه جزیره کریمه سال 2014 میلادی پس از برگزاری یک همه پرسی که ساکنان آن به جدایی از اوکراین رأی دادند، ز این کشور جدا و ضمیمه روسیه شد. کی‌یف و متحدان غربی اش نتایج این همه پرسی را رد کردند و مدعی هستند اقدام روسیه در ضمیمه کردن این شبه جزیره به خاک خود، غیرقانونی است.

تنش ها میان روسیه و اوکراین از بیست و پنجم نوامبر سال جاری میلادی، زمانی که چند کشتی اوکراینی به طور غیرقانونی وارد آب های سرزمینی روسیه شدند، شدت یافته است. سرنشینان این کشتی ها به هشدارهای نیروی دریایی روسیه توجهی نکردند و قصد داشتند از طریق تنگه «کرچ» از دریای سیاه وارد دریای آزوف شوند. این رویارویی در نهایت به توقیف کشتی های اوکراینی و بازداشت ملوانان آنها منجر شد.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار