امیر رستگاری در جمع خبرنگاران خبر داد؛

ساخت «سامانه غواص‌بر» توسط وزارت دفاع/ طراحی و تولید موتور‌های «BLDC»

رئیس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع از ساخت سامانه ویژه حمل غواص توسط این سازمان خبر داد.
کد خبر: ۳۲۳۸۱۱
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۶ - 18December 2018

ساخت «سامانه غواص‌بر» توسط وزارت دفاعبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، امیر دریادار «امیر رستگاری» رئیس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح صبح سه شنبه در حاشیه بازدید از نمایشگاه بین‌المللی صنایع دریایی ایران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در این نمایشگاه انواع موتور‌های رانش الکتریکی که با فناوری BLDC در سازمان صنایع دریایی ساخته شدند، ارائه شده است.

وی افزود: این موتور‌ها که کاربرد وسیعی در دنیا دارند، فاقد جاروبک و ذغال هستند و از مزیت کاهش ۳۰ درصدی مصرف انرژی، تعمیر آسان و نویز پایین نسبت به موتور‌های گذشته برخوردارند.

دریادار رستگاری عنوان کرد: امروز موتورسیکلت‌های الکتریکی، دوچرخه‌های الکتریکی، کولر‌های آبی و ماشین‌های لباس‌شویی همگی از این فناوری استفاده می‌کنند و ما از سرریز دانشی که در زیردریایی‌ها استفاده می‌کردیم، به توان طراحی و تولید این موتور با قدرت بیش از یک مگابایت رسیدیم و اکنون قادر به تولید انواع موتور‌های BLDC کوچک هستیم که در این نمایشگاه برخی از آن‌ها را رونمایی کرده‌ایم.

وی با اشاره به دیگر محصولات جدید ارائه شده از سوی سازمان صنایع دریایی در این نمایشگاه گفت: سامانه جدید غواص‌بر از دیگر محصولات تولید شده در سازمان صنایع دریایی است که در این نمایشگاه در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفته است؛ این سیستم می‌تواند دو غواص را برای انجام کار‌های نظامی و حتی اهداف غیرنظامی نظیر ترمیم لوله‌ها، کابل‌گذاری و... با سرعت بالایی در زیر آب جابه‌جا کند.

رئیس سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع افزود: دیگر سامانه ارائه شده در این نمایشگاه سامانه اتاق فشار غواصی با ظرفیت شش نفر است که در این نمایشگاه از آن رونمایی کردیم. این سامانه در راستای سهولت کار غواصی و سلامت غواصان مطابق با فناوری روز طراحی و تولید شده است.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار