ولید المعلم:

اولویت دمشق آزادسازی ادلب است/ اشغالگران خاک سوریه را ترک کنند

وزیر امور خارجه سوریه با تأکید بر اینکه آمریکا و رژیم صهیونیستی طراحان نقشه محاصره سوریه هستند، اعلام کرد که هر كس علیه دمشق توطئه کرده، در حال پرداخت هزینه‌های این توطئه است.
کد خبر: ۳۲۳۸۲۲
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۵ - 18December 2018

اولویت دمشق آزادسازی ادلب است/ اشغالگران خاک سوریه را ترک کنندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، «ولید المعلم» وزیر امور خارجه سوریه تأکید کرد که سفیر «عمر البشیر» رئیس جمهور سودان به دمشق اقدام دیگری در راستای شکست محاصره تحمیلی علیه سوریه است.

المعلم این محاصره را در راستای اجرای طرحی دانست که ظاهرا آمریکایی است؛ ولی در واقع طراح آن رژیم صهیونیستی است که قصد دارد به سوریه آسیب بزند و نقش این کشور را در عرصه عربی و منطقه‌ای تضعیف کند.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) به نقل از این مسئول سوری گزارش داد که هیچ کس در این کشور نمی‌پذیرد که درباره رژیم‌های مستقل یا فدرالی سخن گفته شود و تصمیم دولت سوریه نیز بازگرداندن حاکمیت خود است.

وی با بیان اینکه کشورهای توطئه‌گر علیه سوریه هم اکنون در حال پرداخت هزینه سیاست‌های خود در داخل کشورشان هستند، اظهار داشت: آمریکا رهبری توطئه‌گران را بر عهده داشت و این کشورها در سال آتی وضعیت خوبی نخواهند داشت و این سوریه خواهد بود که در سال 2019 وضعیتش بهبود خواهد یافت.

وزیر خارجه سوریه درباره استان ادلب نیز اعلام کرد: اولویت سران این کشور آزادسازی ادلب از چنگ گروههای تروریستی است و در این خصوص با روسیه در این زمینه هماهنگ هستند.

المعلم ضمن انتقاد از اینکه «رجب طیب اردوغان» و تروریسته به توافق «سوچی» پایبند نیستند، تأکید کرد که مسئولان سوری برای آزاد کردن ادلب، گفت‌وگو سیاسی را ترجیح می‌دهند.

وی با بیان اینکه هنوز زود است که از آغاز فعالیت کمیته قانون اساسی سوریه سخنی گفته شود، علت تأخیر تشکیل این کمیته را تلاش برخی از کشورهای غربی برای مداخله در این مسئله و مانع‌تراشی‌های ترکیه عنوان کرد.

این مسئول سوری با اشاره به اینکه کشورهای حامی سوریه در مرحله بازسازی در اولویت قرار دارند، از تلاش دفتر اقتصادی وزرات خارجه سوریه برای گسترش روابط با ایران، روسیه، چین، هند و مالزی خبر داد.

المعلم کُردها را بخشی از بافت سوریه دانست و تأکید کرد که دولت سوریه همیشه آماده گفت‌وگو با آنهاست و توصیه کرد که هیچ کس در پی توهمات آمریکا حرکت نکند.

وی در پایان اظهار داشت که کشورهای خارجی که در سوریه حضور دارند، می‌خواهند که در راهکار سیاسی سوریه نقشی برای خود پیدا کنند، ولی به این مهم دست نخواهند یافت و باید به اشغال خاک سوریه پایان دهند.

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها