نمایندگان مجلس ماده 16 طرح حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر را تصویب کردند

با تصویب نمایندگان هر گاه به فردی در مقام اجرایی امر به معروف و نهی از منکر آسیب جسمی یا جانی وارد، شود حسب مورد مشمول قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران می شود.
کد خبر: ۳۲۳۸۳
تاریخ انتشار: ۰۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۱ - 28October 2014

نمایندگان مجلس ماده 16 طرح حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر را تصویب کردند

به گزارش خبرنگار پارلمانی دفاع پرس، نمایندگان مجلس شورای اسلامی پس از تصویب ماده 15 طرح حمایت آمران به معروف و ناهیان از منکر ماده 16 این طرح را تصویب کردند.

نمایندگان در ماده 16 آورده اند هر گاه فردی در مقام اجرای امر به معروف و نهی از منکر موضوع این قانون اقدام کرده و دچار آسیب جسمی یا جانی شود حسب مورد مشمول قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران مصوب 2/10/1393 مجمع تشخیص مصلحت نظام یا سایر مقررات مرتبط می باشد.

نمایندگان هم چنین در تبصره 1 این ماده آورده اند حکم این ماده به افرادی که پیش از تصویب این قانون مورد آسیب جسمی یا جانی قرار گرفته اند تسری پیدا می کنند.

نمایندگان در تبصره 2 این ماده نیز مصوب کردند احراز شهادت یا جانباری توسط کمیته کشوری متشکل از نمایندگان قوه قضاییه، نیروی انتظامی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، بنیاد شهید و امور ایثارگران و ستاد امربه معروف و نهی از منکر صورت می گیرد.

آیین نامه این تبصره ظرف 6 ماه از تاریخ تصویب این قانون توسط ستاد امر به معروف و نهی از منکر پیشنهاد می شود و به تصویب هیات وزیران می رسد.

از مجموع 210 نماینده حاضر در صحن علنی 139 نماینده رای موافق 19 نماینده رای مخالف و 5 نماینده رای ممتنع دادند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار