مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان جنوبی:

خاطرات رزمندگان باعث تقویت فرهنگ سلحشوری، دفاع و مقاومت می‌شود

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان جنوبی گفت: ضرورت دارد فرهنگ سلحشوری، دفاع و مقاومت تقویت شود که یک راه همین خاطراتی است که رزمندگان در دوران دفاع مقدس لمس کرده‌اند.
کد خبر: ۳۲۳۸۶۱
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۲ - 18December 2018

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از بیرجند، «محمدرضا فخر» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی و جمعی از مسئولان این اداره با امیر «محمدحسن اسعدزاده» از جانبازان و فرماندهان دوران دفاع مقدس دیدار کردند.

فخر در این دیدار اظهار داشت: وظیفه ما است که با حضور در محضر شما هم کسب تجربه کنیم و هم از سوابق و تجربیات چند دهه‌ای شما و خدماتی که داشته اید برای جوانان جمع آوری کنیم.

وی با بیان اینکه به دو جهت باید نسبت به یادگاران دوران دفاع مقدس رسیدگی شود، افزود: یکی خاطرات این بزرگواران است که برای جوانان نیز شنیدنی است و دوم اینکه وقتی بیان تجربیات با مباحث علمی جمع می شود برای آیندگان راهگشا است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان جنوبی عنوان کرد: زمینه ثبت خاطرات در استان ما فراهم است و در همین راستا در بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس، جایگاه ها و کمیته‌هایی تدوین کردیم که به هرکدام از ارگان های نظامی می پردازند.

فخر با اشاره به اینکه با همتی که به مناسبت کنگره انجام شده حدود 120 جلد کتاب تولید شد که به فهم مفاهیم دفاع مقدس کمک می کند، متذکر شد: این مواردی که در دل و ضمیر رزمندگان مانده باید مکتوب شود تا برای آیندگان مفید باشد.

این مسئول یادآور شد: ضرورت دارد فرهنگ سلحشوری، دفاع و مقاومت تقویت شود که یک راه همین خاطراتی است که رزمندگان در دوران دفاع مقدس لمس کرده اند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان جنوبی با اشاره به اینکه اگر اختصاصا در رابطه با نقش عشایر خراسان جنوبی در دفاع مقدس کار شود خیلی خوب است، بیان داشت: رتبه اول فرهنگ سلحشوری را عشایر داشتند و هرجا که نیاز داشتیم در میدان بودند و از همان ابتدا با سلاح آشنا بودند. همچنین دانشنامه دفاع مقدس را داریم که می توانید از تجربه خود در تکمیل آن به ما کمک کنید.

وی اضافه کرد: مرکز اسناد ما بیش از 400 هزار سند موجود است که هفته گذشته اسنادی از نهبندان که حدود 6 هزار برگ سند می شد را همکاران ما اسکن کرده اند و آورده اند.

این مسئول خاطرنشان کرد: بعد از 200 سال تنها جنگی را داشتیم که یک وجب از خاک ما ازبین نرفته و نیروهای مختلف هوایی، زمینی، ارتش و دریایی و... در آن کمک کرده‌اند.

خاطرات رزمندگان باعث تقویت فرهنگ سلحشوری، دفاع و مقاومت می شود

امیر محمدحسن اسعدزاده فرمانده دوران دفاع مقدس نیز در این دیدار اظهار داشت: رئیس ستاد کل نیروهای مسلح چین از فرمانده دانشگاه فرماندهی ستاد خواسته بود که حداقل دو نفر از چین برای آموزش به ایران بیایند.

وی افزود: وقتی از علت آن پرسیدیم گفتند «شما تنها کشوری هستید که طولانی‌ترین جنگ را آن هم در مقابل آن همه کشور داشتید و بعد هم جنگ سنتی دیگری را مدیریت کردید».

این فرمانده دوران دفاع مقدس تاکید کرد: ارزش آن جنگ را باید بدانیم و حداقل چند واحد برای آشنایی با جنگ در دانشگاه‌ها بگذاریم.

اسعدزاده متذکر شد: یکی از آرزوهای من این است که قبل از اینکه نباشیم یادگاری از خود گذاشته باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار