مسئول واحد آفرینش‌های ادبی حوزه هنری خراسان جنوبی:

دفتر «محفل طنز زرشک» در بیرجند افتتاح می‌شود

مسئول واحد آفرینش‌های ادبی حوزه هنری خراسان جنوبی گفت: با افتتاح دفتر «محفل طنز زرشک» در بهمن ماه امسال، علاوه بر حمایت از نشریه‌ها و کتب و سروده‌های شاعران طنزپرداز، ماهانه یک جلسه طنز با عنوان زرشک برگزار می‌شود.
کد خبر: ۳۲۳۸۶۶
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۲ - 18December 2018

دفتر «محفل طنز زرشک» در بیرجند افتتاح می شودبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از بیرجند، «فاطمه یعقوبی» مسئول واحد آفرینش‌های ادبی حوزه هنری خراسان جنوبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: محفل طنز زرشک به اهتمام حوزه هنری خراسان جنوبی و دانشگاه فرهنگیان بیرجند (پردیس شهید باهنر و امام سجاد) برگزار شد.

وی افزود: در این برنامه علاوه بر بزرگداشت شاعر فقید «ابوالفضل زرویی نصرآباد»، چهار نفر از شاعران طنزپرداز استان خراسان جنوبی و دو نفر از دانشجویان دانشگاه فرهنگیان به قرائت اشعار خود پرداختند.

مسئول واحد آفرینش‌های ادبی حوزه هنری خراسان جنوبی عنوان کرد: در این محفل ادبی، اجرای موسیقی و برپایی نمایشگاه کتاب اشعار شاعران خراسان جنوبی به جهت معرفی به دانشجویان انجام شده است.

یعقوبی با اعلام اینکه دفتر آفرینش‌های ادبی حوزه هنری در نظر دارد دفتر محفل طنز ماهانه خود را با عنوان «زرشک» افتتاح نماید، بیان داشت: با افتتاح این دفتر علاوه بر حمایت از نشریه‌ها و کتب و سروده های شاعران طنزپرداز، ماهانه یک جلسه طنز با عنوان زرشک برگزار می‌کنیم.

وی هدف از راه اندازی این دفتر را شناسایی و کشف استعدادهای طنز استان خراسان جنوبی دانست و متذکر شد: بدین وسیله هنرمندان به جامعه ادبی کشور معرفی می شوند‌.

مسئول واحد آفرینش های ادبی حوزه هنری خراسان جنوبی یادآور شد: افتتاح این دفتر مقارن با دهه فجر و در حوزه هنری خراسان جنوبی واقع خواهد بود.

یعقوبی علاوه بر دعوت از عموم علاقمندان برای ارائه اشعار خود به دفتر محفل طنز زرشک، گفت: هنرمندانی که طنزپرداز هستند و در رشته های مختلف اعم از کاریکاتور، کاریکلماتور و... فعالیت می‌کنند نیز می‌تواند در این محافل حضور داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه علت نامگذاری به زرشک به این دلیل است که هم معرفی محصول بومی این استان باشد و هم جنبه طنز داشته باشد، عنوان کرد: سعی بر این است که بیشتر به موضوعات اجتماعی، اقتصادی و... پرداخته بشد.

مسئول واحد آفرینش‌های ادبی حوزه هنری خراسان جنوبی درخصوص برنامه‌های ویژه شاعران طنزپرداز این واحد ادبی تببین کرد: ان‌شاءالله در استان کارگاهی در این راستا برگزار می‌کنیم و یا در صورت مساعد بودن شرایط شاعرانمان را به کارگاه‌های «در حلقه رندان» حوزه هنری تهران اعزام کنیم.

این مسئول یادآور شد: در کنار این محافل ادبی نمایشگاه‌های کتاب مربوط به استان خراسان جنوبی، آثار عکاسی و موضوعات دگر نیز برگزار می‌شود تا بخشی از فرهنگ و آداب و رسوم بیرجند به نمایش گذاشته شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار