سرهنگ ناصرپور مطرح کرد؛

عمده هدف دشمنان از بین بردن پل ارتباطی جوانان با رزمندگان دفاع مقدس

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان لرستان گفت: دشمن تلاش می‌کند حلقه هویتی بین رزمندگان دوران دفاع مقدس و ارزش‌های خلق شده توسط آن‌ها با جوانان ما را از بین ببرد.
کد خبر: ۳۲۳۹۴۶
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۳ - 18December 2018

دشمن تلاش می کند که حلقه هویتی بین رزمندگان دوران دفاع مقدس و جوانان ما را از بین ببردبه گزارش  خبرنگار دفاع پرس از خرم آباد، سرهنگ حجت‌الله ناصر پور مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان لرستان در جلسه شورای هماهنگی دفاع مقدس  که امروز (سه شنبه 27 آذرماه) با محوریت تدوین دانشنامه دفاع مقدس لرستان، درسالن جلسات فرمانداری شهرستان «دوره چگنی» برگزار شد، اظهار داشت: بیش از شش هزار و سیصد شهید  لرستانی خون پاکشان را برای پایداری و ماندگاری نظام مقدس جمهوری اسلامی تقدیم کردند‌.

 وی با اشاره به فرموده امام خمینی (رحمة‌الله علیه) مبنی بر اینکه «جنگ تحمیلی شکوه و عظمت ایران و اسلام را در جهان پهناور منتشر نمود و شما در جنگ تحمیلی نشان دادید که با مدیریت خوب می توانید اسلام را فاتح جهان کنید»، گفت: امروز شما شاهد این جلوه های فرمایش زیبای امام راحل هستید و نظام جمهوری اسلامی به عنوان یک قطب قدرتمند در نظام  جهانی مطرح شده است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس لرستان با استناد به سخنی از مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «ما جنگ را با آن همه زحمت انجام دادیم و به سرانجام رساندیم، بهره معنوی جنگ را مردم باید حس کنند» افزود: بهره معنوی جنگ یعنی حفظ ارزش های دفاع مقدس  و حفظ آن همه قدرت و اقتداری که نظام جمهوری اسلامی ایران در آن دوران هشت ساله کسب کردند و حفظ آن ارزش ها زیبایی که شهدا تولید کردند.

سرهنگ ناصرپور حفظ فرهنگ مقاومت، ایثار، جهاد و شهادت را مأموریت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس دانست و تصریح کرد: از جمله وظایف کلی بنیاد، تحقیق، شناسایی، جمع آوری، نگهداری و تدوین آثار فرهنگی، تاریخی، هنری و علمی مرتبط با دفاع مقدس است.

 وی خاطرنشان کرد: انتخاب و تملک، حفظ و بهره برداری از آثار تولیدی دفاع مقدس، ثبت و تدوین مبانی فرهنگی و حماسی دفاع مقدس به منظور انتقال به نسل های آینده، انتشار دایره‌المعارف دفاع مقدس از دیگر وظایف بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس لرستان در ادامه به تدوین دانشنامه دفاع مقدس این استان اشاره کرد و گفت: بررسی نقش ارگان ها، نهاد ها و ادارات، نیروهای مسلح، اقشار مختلف در دوران دفاع مقدس از اهداف تدوین دانشنامه دفاع مقدس است.

سرهنگ ناصرپور عنوان کرد: جمهوری اسلامی در طول هشت سال دفاع مقدس بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تا به امروز موفقیت هایی را کسب کرده است  و بخش عظیمی از این موفقیت ها با الگو گرفتن از اتفاقات هشت سال دفاع مقدس به‌دست آمده است.

وی با اشاره به اینکه در طی دویست سال  قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، کشور ایران معمولاً در حال از دست دادن اراضی خود در گوشه و کنار مملکت بوده است، بیان کرد: در دوران جنگ تحمیلی، به برکت خون شهدا و با توسل به امدادهای الهی، جمهوری اسلامی ایران موفقیت بزرگی را به دست آورد که یک وجب از خاکش به کسی داده نشد و حدود و ثغور نظام جمهوری اسلامی حفظ شد؛ چراکه به واسطه رابطه وسیعی که بین امام و امت وجود داشت ید واحده‌ای در کشور حاکم شده بود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان لرستان، اساسی‌ترین ارزش‌های دوران دفاع مقدس را بصیرت، معنویت، خستگی ناپذیری، خودباوری، خدا باوری، ظلم‌ستیزی، استقلال‌طلبی، بی‌تکلفی، بی‌ادعایی، ایثار، مقاومت و ایستادگی در مقابل ظلم بر شمرد و اظهار داشت: کشوری زنده است که حلقه هویتی خودش را حفظ کند و این حلقه هویتی عبارت است از حفظ همان فرهنگ‌های زیبای ارزشی بر آمده از دوران دفاع مقدس.

 سرهنگ ناصرپور با بیان اینکه شهادت اوج عظمت انسانی است، یادآور شد: برخی‌ها شهادت را به عنوان مرگ تلقی می‌کنند و می‌گویند دیگراز مرگ چیزی برای ما نگویید، برخی‌ها از ارزش‌های الهی و انسانی فاصله گرفته‌اند که این مصیبت است.

وی در پایان با تأکید بر اینکه دشمن تلاش می‌کند حلقه هویتی بین رزمندگان دوران دفاع مقدس و ارزش‌های خلق شده توسط آنها با جوانان ما را از بین ببرد، گفت: بایستی با نوشتن و مکتوب کردن آن همه ارزش‌ها، تلاش‌ها، تحت عنوان دانشنامه دفاع مقدس تلاش کنیم تا اینکه گسل نسلی که دشمن دارد دنبال می‌کند در جمهوری اسلامی رخ ندهد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها