معرفی کتاب؛

خاطرات رزمنده‌ای که در قالب کتاب «روی خط تماس» رفت

کتاب «روی خط تماس» نوشته «رضا زارع»، در جشنواره خاطرات استان فارس مقام اول را کسب کرده است.
کد خبر: ۳۲۳۹۴۸
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۳ - 18December 2018

خاطرات رزمنده ای که در قالب کتاب«روی خط تماس» رفتبه گزارش خبرنگار دفاع پرس از شیراز، داستان روی «خط تماس» هنگام تولدش خاطره ای بود که در مسابقه خاطره نویسی توسط مرکز حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در هفته دفاع مقدس سال ۱۳۷۲، شرکت داده شد. این خاطره بین خاطرات ارسالی از سوی یگانهای مستقر در استان فارس مقام اول را کسب و جایزهای دریافت کرد.

این اثر با دیگر خاطرات برگزیده مسابقه در کتابی تحت عنوان «روی پدهای مجنونه چاپ شد. یکی از روزهای سال ۱۳۷۵ فرصت مناسبی پیش آمد و اصل خاطره را جهت ارزیابی تقدیم استاد «محمد رضا سرشاره» کردم، ایشان با بزرگواری و وقت گذاشتن، در صفحه آخر خاطره، نظرشان را اینگونه نوشتند:

این نوشته را خواندم، نثر و پرداخت خوب و قابل قبولی داشت، در شکل فعلی حالت یک خاطره را دارد، اما می شود با کوتاه کردن تمام مراحل قبل از ورود به آن منطقه خاص، و در نظر گرفتن یک شخصیت محوری و اصلی و در گیر کردن او با یک حادثه اصلی واحد و اختتام داستان با روشن شدن نتیجه آن حادثه، از آن یک داستان ساخت و این شدنی خواهد بود.»

در آن روزها به دلایلی این خاطره در نهانخانه ذهنم ماند، بعد از یک وقفه طولانی چند ساله دوباره چشمم به دست نوشته آقای سرشار افتاد و مرا تحریک کرد. البته تجربه سالهای گذشته هم به کمک آمد و بر اساس سفارش ایشان در سال جاری مصمم شدم تا آن را به لباسی نو بیارایم و به آن شکل داستانی دهم؛ البته موفق نشدم قبل از چاپ به رویت آقای سرشار برسانم و نمیدانم آنچه نظر ایشان بود در داستان روی خط تماس اتفاق افتاده است یا نه؟

«رضا زارع» در مهرماه سال ۱۳۴۱ در روستای «فاروق» واقع در حدود ۷۰ کیلومتری «مرودشت» به دنیا آمده است. وی پس از اخذ دیپلم در سال ۱۳۶۰ وارد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بنا به ضرورت روانه جبهه میشود؛ با عنایت خداوند متعال بیش از چهار سال از دوران دفاع مقدس را در جبهه ها حضور پیدا می کند و دوبار هم، به درجه جانبازی نائل می شود.

رضا زارع بعد از پایان دفاع مقدس به سنگر تحصیل بازمی‌گردد و در سال ۱۳۷۴ در رشته علوم سیاسی، کارشناسی ارشد، فارغ التحصیل می شود. زارع در سال ۱۳۷۸ از تهران به شیراز بازمی‌گردد و به عنوان عضو هیئت علمی به تدریس در دانشگاه های مختلف می پردازد. وی پس از بازنشستگی، در سال ۱۳۹۰ به تحصیل خود در مقطع دکترای رشته تاریخ گرایش ایران اسلامی، در دانشگاه شیراز ادامه می دهد و در اوایل آذرماه ۱۳۹۴ از رساله خود با درجه عالی دفاع می‌نماید.

جانباز «رضا زارع»، اینک به عنوان یک نویسنده کوشا، محقق برتر، تاریخ پژوه کار آشنا و از نخبگان و صاحب نظران مورد اعتماد در عرصه های فرهنگ، اقتصاد، سیاست و امنیت، مؤلف کتب و مقالات علمی پژوهشی متعدد به عنوان مدرس دانشگاه های دولتی شیراز، مجازی، علوم پزشکی، دانشگاه صنعتی و دانشگاه های آزاد واحد، شیراز و مرودشت و مدیر مسئول موسسه فرهنگی هنری مرودشت شناخت به استمرار رسالت انقلابی اش اهتمام می ورزد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها