صفحات زندگی «شهید بایندر» به رشته تحریر درآمد

کتاب نگاهی به زندگی و عملکرد دریابان «شهید غلامعلی بایندر» توسط «رضا جهان‌فر» تالیف و منتشر شد.
کد خبر: ۳۲۳۹۶۷
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۷ - ۰۲:۲۰ - 20December 2018

صفحات زندگی «شهید بایندر» به رشته تحریر درآمدبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس، کتاب «نگاهی زندگانی و عملکرد شهید دریابان غلامعلی بایندر» توسط «رضا جهان فر» به رشته تحریر درآمده و از سوی درفتر پژوهش های نظری و مطالعات راهبردی نیروی دریایی ارتش چاپ  و انتشار یافت.

جهان فر برای نوشتن این کتاب که جمع آوری مطالب آن قریب به 2 سال به طول انجامیده از اسناد دسته اول سود جسته است. مولف با نثر روان و شیوا به بهترین صورت ممکن مخاطب را جریان وقایع آشنا می‌کند و او را به جانفشانی‌های شهید بایندر جذب می‌کند.

تاریخ ملت بزرگ ایران سراسر آمیخته با حماسه و ایثار است و هر رزمند در راه دفاع از این مرز و بوم اسطوره است. پهنه دریای ایران شاهد ازخودگذشتگی دریالانی است که بی‌مهابا به دشمن تاختند. در جریان حمله انگلیس و شوروی در بحبوحه جنگ جهانی دوم، به سرزمین ایران، با آنکه بخش بزرگی از ارتش کشورمان از هم گسیخته بود اما دلاورانی همچون برادران بایندر و دیگران این ننگ و خواری را تحمل نکردند و جان خود را در راه دفاع از ملت ایران فدا کردند.

کتاب پیش رو از پنج فصل و 2 پیوست به شرح زیر تشکیل شده است:

فصل اول: «مروری بر تاریخچه نیروی دریایی نوین ایران از ابتدا تا جنگ جهانی دوم»

در فاصله سال‌های 1290 تا 1304 به علت بی‌توجهی به مسایل مربوط به دریا، در سواحل جنوبی ایران بویژه سواحل خلیج فارس، عدم امنیت و آرامش به معضلی مبدل شده بود.

مولف در فصل دوم به نیروی دریایی و حوادث شهریور 1320 می‌پردازد. فصل سوم «شهدای ایران در جنگ جهانی دوم» نام دارد. جهان فر در فصل چهارم به زندگی «شهید بایندر» اختصاص دارد.

این کتاب در قطع وزیری در 236 صفحه و توسط انتشارات دفتر پژوهش‌های نظری و مطالعات راهبردی نیروی دریایی ارتش منتشر شده است.

انتهای پیام/ 161

نظر شما
پربیننده ها