بمب‌های خوشه‌ای حریف نیرو‌های انصارالله نشدند/ ۷۵۰ شورشی کشته شدند

نیرو‌های شورشی در یک هفته گذشته ۳۳ حمله علیه نیرو‌های یمنی انجام دادند؛ اما با ۷۵۰ کشته و زخمی ناکام ماندند.
کد خبر: ۳۲۳۹۷۸
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۸ - 19December 2018

بمب‌های خوشه‌ای حریف نیرو‌های انصارالله نشدند/ 750 شورشی کشته شدندبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع پرس، تازه‌ترین خبر‌ها از شمال شرق استان صنعا (پایتخت یمن) حاکی است، نیرو‌های شورشی با پشتیبانی یگان‌های موشکی و جنگنده‌های سعودی، حملات گسترده‌ای را علیه نیرو‌های یمنی در بخش مهم و راهبردی «نهم» انجام دادند.

بر اساس اطلاعات به دست آمده، نیرو‌های شورشی مواضع نیرو‌های ارتش و نیرو‌های مقاومت انصارالله یمن را در مناطق «الحول، الضبوعه، و بنی بارق» در بخش نهم در شمال شرق استان صنعاء هدف قرار دادند.

به گفته منابع میدانی، نیرو‌های یمنی مستقر در منطقه با واکنش قاطع موفق شدند تعدادی از خودرو‌های زرهی و نفربر نیرو‌های شورشی را منهدم کنند و تعدادی زیادی از آنان را در این مناطق به هلاکت برسانند و زخمی کنند.

سایر عناصر تروریستی پس از متحمل شدن خسارت‌های سنگین از منطقه متواری شدند و عقب نشینی کردند؛ ۴۰ تن از نیرو‌های شورشی هم در منطقه «عیده المجاوحه» در نتیجه حملات نیرو‌های یمنی کشته و زخمی شدند؛ نیرو‌های یمنی در جریان حملات علیه نیرو‌های شورشی در این محور موفق شدند مقادیری قابل توجه تجهیزات نظامی به غنیمت بگیرند.

بر اساس آخرین اخبار به دست آمده، نیرو‌های شورشی در روز‌های گذشته هم با پشتیبانی یگان موشکی و جنگنده‌های سعودی حدود ۳۳ مرتبه به مواضع نیرو‌های یمنی در بخش «نهم» حمله کردند.

یک منبع میدانی در گفت‌وگو با مشرق اعلام کرد: درگیری‌ها در این محور به اوج رسید و این حجم از حملات نیرو‌های شورشی در شمال شرق پایتخت علیه نیرو‌های ارتش و انصارالله در یک هفته گذشته سابقه نداشت.

این منبع میدانی با بیان این که نیرو‌های یمنی با قدرت به این حملات پاسخ دادند، افزود: نیرو‌های شورشی تلاش زیادی کردند تا در این محور نفوذ کنند؛ اما با واکنش قاطع روبه‌رو شدند و ناکام ماندند.

وی به استفاده جنگنده‌های سعودی از بمب‌های ممنوعه در این حملات اشاره کرد و گفت: جنگنده‌های سعودی با بمب‌های خوشه‌ای مواضع نیرو‌های یمنی را هدف قرار دادند، اما به نتیجه‌ای نرسیدند.

‌این منبع میدانی با بیان این که گروه جدیدی از نیرو‌های شورشی با امکانات کامل نظامی به بخش «نهم» اعزام شده‌اند تا حملات را علیه نیرو‌های یمنی تشدید کنند، افزود: ائتلاف غربی- عربی- صهیونیستی درصدد است تا شکست‌های خود را در استان الحدیده در استان صنعا جبران کند.

نیرو‌های یمنی در روز‌های گذشته ۶ ضد حمله علیه نیرو‌های شورشی در بخش «نهم» در شمال شرق استان صنعا انجام دادند و ضربات بسیار سنگینی را به آنان وارد کردند.

براساس اطلاعات به دست آمده، ۷۵۰ تن از نیرو‌های شورشی در جریان این حملات کشته و زخمی شدند؛ گزارش‌های میدانی حاکیست، ۲۵۰ تن از کشته‌ها و زخمی‌ها از تیپ ۱۴۱ نیرو‌های شورشی هستند.

به گفته منابع میدانی، نیرو‌های یمنی مستقر در بخش «نهم» در شمال شرق استان صنعا در تلاش هستند تا تمامی حملات نیرو‌های شورشی را به طور کامل دفع کنند و از نفوذ آنان به عمق پایتخت جلوگیری کنند؛ بخش نهم دروازه ورود به شهر صنعا از محور شرقی است.

انتهای پیام/ 411

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار