سردار نوریان:

راه‌اندازی مراکز مشاوره در تمامی کلانتری‌ها تا سال آینده/ ۷۰ درصد پرونده‌های ارجاعی به مراکز مشاوره به سازش می‌انجامد

معاون اجتماعی ناجا با بیان اینکه مراکز مشاوره و مددکاری در پلیس ایران منحصر به فرد است، گفت: ۷۰ درصد پرونده‌های ارجاع شده به مراکز مشاوره به صلح و سازش می‌انجامد.
کد خبر: ۳۲۳۹۸۶
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۴ - 19December 2018

۷۰ درصد پرونده‌های ارجاع شده به مراکز مشاوره به صلح و سازش می‌انجامدبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع پرس، سردار «احمد نوریان» معاون اجتماعی ناجا در جشن فارغ التحصیلی روان‌شناسان، مشاوران و مددکاران اجتماعی دانشگاه علوم انتظامی امین با بیان اینکه فرمانده ناجا تاکید زیادی بر گسترش مراکز مشاوره کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها دارد، اظهار داشت: مراکز مشاوره در کلانتری‌ها از سال ۷۹ در تهران تشکیل شد و در سال ۸۰ این مراکز توسعه پیدا کردند.

وی با بیان اینکه برای راه‌اندازی مراکز مشاوره گروهی از کارکنان ناجا به کشور‌های دیگر اعزام شدند، گفت: مراکز مشاوره و مددکاری در پلیس ایران منحصر به فرد است و در کشور‌های دیگر به خوبی به آن پرداخته نشده است.

معاون اجتماعی ناجا ادامه داد: مسیری که در راستای تکمیل مراکز مشاوره و مددکاری در کلانتری‌ها ایجاد شد، رشد خوبی داشته است و امروز مراکز مشاوره یک مرجع تخصصی در نظام و در مقیاس بین المللی در حال فعالیت هستند.

سردار نوریان ایجاد رابطه نزدیک و اعتمادآمیز بین مردم و‌ پلیس، کمک در حل مشکلات و دغدغه‌های مردم، آگاه‌سازی جامعه نسبت به خطرات تهدیدکننده که در هر دهه تقاوت داشته است، شناسایی رفتار‌های نابهنجار و بزهکاری‌ها، کمک به گسترش فرهنگ مشاوره در کشور و عمل به تاکیدات مقام معظم رهبری، تلاش برای از بین بردن مشکلات اجتماعی و پیشگیری از آن و حمایت روانی از بزهکاران و خانواده‌های آن‌ها برای کنترل و مقابله با آسیب‌ها و ناهنجاری‌ها را از اهداف راه‌اندازی مراکز مشاوره برشمرد.

وی با اشاره به اینکه صیانت از حق مردم یکی مهم‌ترین مواردی است که باید همواره مورد توجه قرار گیرد، افزود: خدمت به مردم باید بی منت و همراه با رعایت اخلاق و جلب اعتماد مراجعه‌کنندگان باشد.

معاون اجتماعی ناجا گفت: باید از روش‌هایی در حوزه مشاوره و روان‌شناسی استفاده شود که با آموزه‌های دینی مغایرت نداشته باشد و خوشبختانه در ۷۰ درصد پرونده‌هایی که از کلانتری به مشاوره ارجاع شده، منجر به صلح و سازش انجام شده است.

سردار نوریان با بیان اینکه مراکز مشاوره تا اوایل سال آینده در تمامی کلانتری‌ها راه‌اندازی خواهد شد، بیان کرد: پس از راه‌اندازی مراکز مشاوره در کلانتری‌ها به سراغ پاسگاه‌ها خواهیم رفت.

وی با تأکید بر لزوم استفاده از همه ظرفیت‌ها در این عرصه گفت: باید از افرادی که از سطح تحصیلی بالایی برخوردار هستند در این زمینه استفاده شود.

معاون اجتماعی ناجا ادامه داد: باید حلقه‌های مشاوره مردمی متصل به پلیس راه‌اندازی شود و بانک اطلاعاتی در این حوزه ایجاد شود.

سردار نوریان عنوان کرد: باید بیشتر با مردم صحبت شود؛ لذا درگاه ارتباطی بیشتر خواهد شد تا حرف‌های مردم را بیشتر بشنویم و خدمت پلیس به‌هنگام به جامعه ارائه شود.

وی گفت: مشاوران و مددکاران باید بتوانند در منطقه‌ای که فعالیت می‌کنند در حوزه پیشگیری وارد شوند و جرایم و بزه‌های منطقه خود را تحلیل کنند و آن را در اختیار رؤسای کلانتری‌ها قرار دهند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار