سردار سلامی:

نیازمند بازیابی فرهنگ دوران دفاع مقدس هستیم

جانشین فرمانده کل سپاه گفت: بدون دفاع مقدس نمی‌توانستیم در برابر آمریکای امروز دوام بیاوریم، به همین دلیل امروز نیازمند بازیابی فرهنگ دوران باشکوه دفاع مقدس هستیم تا با تکیه بر آن، زندگی امروز و فردای خود را بسازیم.
کد خبر: ۳۲۳۹۹۱
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۸ - 19December 2018

نیازمند بازیابی دوران دفاع مقدس هستیمبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار سرتیپ «حسین سلامی» جانشین فرمانده کل سپاه صبح چهارشنبه در مراسم تجلیل از راویان نهضت خاطره‌گویی دفاع مقدس که در موزه دفاع مقدس و انقلاب اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: دستگاه محاسبات مادی نمی‌تواند توصیف‌گر فعل و انفعالات، واقعیت‌ها و حماسه‌های شگفت‌انگیز دفاع مقدس باشد؛ چون بر اساس محاسبات معمول، این جنگ باید با پیروزی دشمنان ما همراه می‌شد و نباید تا این اندازه طول می‌کشید و همچنین نباید ما پیروز می‌شدیم.

وی افزود: نظریه غلبه ایمان بر کفر که خداوند در قرآن عنوان می‌کند، به وضوح در دفاع مقدس مشاهده شد؛ چون بسیاری از عملیات‌هایی که فرماندهان دفاع مقدس طراحی می‌کردند، جز توسط مردان مومن قابل پیاده‌سازی نبود؛ عملیات‌های والفجر ۸، خیبر و بدر ازجمله عملیات‌هایی هستند که می‌توان به عنوان نمونه به آن‌ها اشاره کرد.

جانشین فرمانده کل سپاه ادامه داد: در واقع وقتی این شگفتی‌ها از دستگاه محاسبات مادی به دستگاه محاسبات معنوی منتقل می‌شود، موفقیت‌ها هم ممکن می‌شوند.

سردار سلامی با اشاره به اینکه شهدا حجت‌هایی برای ما شدند، تصریح کرد: بدون دفاع مقدس نمی‌توانستیم در برابر آمریکای امروز دوام بیاوریم، به همین دلیل امروز نیازمند بازیابی فرهنگ دوران باشکوه دفاع مقدس هستیم تا با تکیه بر آن، زندگی امروز و فردای خود را بسازیم؛ چرا که اگر دفاع مقدس نبود، چه حجتی برای ما وجود داشت که امروز بتوانیم در برابر آمریکا بایستیم؟

وی با تاکید بر اینکه در دفاع مقدس فقط نظامی‌ها سهیم نبودند، بیان کرد: مردم در زمان جنگ تحمیلی، جنگ را بخشی از زندگی خود تلقی کردند؛ البته این‌گونه زندگی کردن برای مردم کشورمان منحصر به فرد است؛ لذا با اتکا به این سرمایه می‌توان در مقابل مشکلات ایستاد و پیروز هم شد.

جانشین فرمانده کل سپاه تأکید کرد: امر‌وز ایران در عرصه نبرد با سلطه گران پیروز است؛ زیرا مقاومت برای او یک انتخاب آزادانه و منطبق با آرمان و عقیده یک ملت است؛ زندگی در یک محاصره جهانی و مقاوت یک ملت در برابر این همه هجوم کار ساده‌ای نیست؛ زیرا چنانچه امروز به اروپا و مردم فرانسه نگاه کنید، می‌بینید که آن‌ها در برابر‌ کوچکترین فشار اقتصادی بی‌تاب می‌شوند.

سردار سلامی با اشاره به اینکه انتقال جهاد از دوره‌ای به دوره دیگر‌، خود یک جهاد است، گفت: هرجا با دشمن جنگیده‌ایم بزرگ شده‌ایم و امروز‌ هم نیاز‌مند همین مدل در جنگ اقتصادی هستیم؛ لذا این جنگ نشان داد که وقتی ولی فقیه با اتکا به قدرت وحی، ملتی را آماده می‌کند، آن ملت پیروز است و این یک سنت الهی است.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار