سرلشکر صفوی:

بهره‌گیری از ۲۵ فرمانده در نهضت خاطره‌گویی دفاع مقدس/ حقیقت جنگ نیازی به غلو ندارد

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا گفت: برای تحقق نهضت خاطره‌گویی دفاع مقدس از ۲۵ فرمانده دفاع مقدس ارتش و سپاه استفاده کرده‌ایم.
کد خبر: ۳۲۴۰۰۰
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۳ - 19December 2018

/به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار سرلشکر «سید یحیی صفوی» دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا صبح چهارشنبه در مراسم تجلیل از راویان نهضت خاطره‌گویی دفاع مقدس که در موزه دفاع مقدس و انقلاب اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: نهضت خاطره‌گویی بنا به تدبیر فرمانده کل قوا بر عهده این جانب قرار گرفته و‌ این مسؤولیت به ۲۵ مسؤولیت قبلی که در سمت دستیاری فرماندهی کل قوا بر عهده این جانب قرار دارد، اضافه شده است؛ لذا در این رابطه کتابچه‌ای را منتشر کرده‌ایم.

وی افزود: این نهضت جدید مخصوص خاطره‌گویی است به همین جهت تاکنون برای تحقق این نهضت از ۲۵ فرمانده دفاع مقدس ارتش و سپاه استفاده کرده‌ایم.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا اضافه کرد: این فرماندهان امسال در بیش از ۵۰ مراسم مختلف شرکت و با صداقت، انصاف و بیانی شیوا که برای جوانان دلچسب باشد، خاطر‌ه‌ای مربوط به دفاع مقدس را بیان کردند.

سرلشکر صفوی با بیان اینکه در همین رابطه شورای سیاست‌گذاری را نیز تعریف کردیم، گفت: جامعه هدف ما در مرحله اول جوانان هستند؛ زیرا سالانه حدود ۴۰۰ هزار سرباز وارد نیرو‌های مسلح می‌شوند، از سوی دیگر ۵۰ درصد نیرو‌های مسلح نیز جوان شده‌اند به نحوی که اکنون فرماندهانی داریم که جنگ را از نزدیک درک نکرده‌اند؛ پس جامعه هدف ما مراکز نظامی، آموزشی و دانشگاه‌های نیرو‌های مسلح هستند.

فرمانده سابق کل سپاه تاکید کرد: در این نهضت، خاطره‌گویی صادقانه و به دور از غلو خواهد بود؛ چون حقیقت جنگ به اندازه‌ای روشن است که نیازی به غلو ندارد.

وی با بیان اینکه ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در دفاع مقدس حضور یافتند، اظهار داشت: در جنگ‌های اقتصادی و فرهنگی و همچنین برای مقابله با تحریم‌های اقتصادی می‌توانیم با عمل به اقتصاد مقاومتی و با درس گرفتن از فرهنگ دفاع مقدس، پیروز شویم.

سردار صفوی با اشاره به اینکه دشمنان با جنگ فرهنگی می‌خواهند فرهنگ و‌ تفکر جوانان را از باور‌های کلی و‌ مذهبی جدا کنند، عنوان کرد: شبکه‌های مجازی و ماهواره‌ها به دنبال تحقق همین موضوع هستند؛ هرچند نمی‌توانیم جلوی شبکه‌های ارتباط جهانی را بگیریم، اما از همین شبکه‌ها می‌توانیم برای گسترش ارزش‌های ملی و‌ اسلامی استفاده کنیم.

مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در ادامه با بیان اینکه کسی فکر نمی‌کرد که رژیم صهیونیستی امروز به چنین درماندگی در برابر مقاومت اسلامی دچار شود، اضافه کرد: دفاع مقدس فرهنگ مقاومتی را ایجاد کرد که جنبش حماس و‌ حزب الله لبنان بر اساس آن شکل یافتند و علاوه بر این، انتقال روح مقاومت به سوریه باعث شد تا ۱۰۰ هزار جوان سوری در کنار ارتش این کشور، داعش را با شکست مواجه سازند؛ این در حالی است که ۹۰ هزار تروریست در سوریه حضور داشتند.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون ایران اسلامی به عنوان قدرت معنوی تمدن‌ساز و علمی و نیز قدرت اول دفاعی منطقه شناخته می‌شود؛ اوباما این را فهمید، اما رئیس جمهور جدید آمریکا این را نفهمید و از برجام خارج شد؛ اوباما فهمید‌ که باید به ایران امتیاز دهد، ولی ترامپ این را نفهمید؛ زیرا با تحریک صهیونیست‌ها و برخی کشور‌های عربی و عوامل منافقین در این کشور مانند جان بولتون مواجه شد.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها